چشم انداز مدیریت بازرگانی، جلد ۱۴، شماره ۲، صفحات ۱۰۷-۱۲۲

عنوان فارسی تأثیر تبلیغات و ترفیع های فروش بر ارزش ویژه برند در جهت افزایش وفاداری مشتریان
چکیده فارسی مقاله پژوهش حاضر به بررسی ارتباط بین دو عنصر اصلی عناصر آمیزه‌ بازاریابی «تبلیغات و ترفیع­ های فروش» و ابعاد ارزش ویژه برند «کیفیت درک‌شده، آگاهی از برند، تداعی برند و وفاداری به برند» می‌پردازد. این پژوهش به ویژه، بر نقش تبلیغات و نگرش نسبت به تبلیغات تأکید داشته و همچنین به بررسی اثر دو نوع از ترفیع های فروش (ترفیع های پولی و غیر پولی) می‌پردازد. داده‌های مورد‌نیاز با استفاده از یک پرسشنامه‌ 37 سؤالی جمع‌آوری شد. روش نمونه‌گیری در این پژوهش از نوع غیر‌احتمالی و از شاخه‌ در دسترس است. نتایج نشان داد که تبلیغات بر کیفیت درک‌شده (383/0-=β ، 3=t )، و بر تداعی برند (361/0-=β ، 2.987=t )، نگرش نسبت به تبلیغات بر تداعی برند (255/0=β ، 2.191=t )، آگاهی از برند بر کیفیت برند (459/0=β ، 5.681=t ) و بر تداعی برند (391/0=β ، 4.033=t ) و تداعی برند بر وفاداری به برند (591/0=β ، 5.161=t ) در سطح خطای 5 درصد اثر معنادار دارند، همچنین ترفیع های غیر پولی بر کیفیت (0.159=β ، 1.66=t ) و بر تداعی برند (164/0=β ، 67/1=t ) و کیفیت درک شده بر وفاداری به برند (197/0=β ، 689/1=t ) در سطح خطای 10 درصد اثر معنادار دارند. تأثیر ترفیع های پولی از جمله تخفیفات ویژه نیز بر ابعاد ارزش ویژه برند مورد تأیید قرار نگرفته است.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی The Influence of Advertising and Sales Promotions on Brand Equity toward Improve Customer Loyalty
چکیده انگلیسی مقاله Saeid Saeida Ardekani * , Neda Jahanbazi ** [1] Abstract Present research explores the relationships between two central elements of marketing communication programs (advertising and sales promotions) and brand equity dimensions (perceived quality, brand awareness, brand associations and brand loyalty). In particular, the research focuses on advertising spend and individuals' attitudes toward the advertisements. The study also investigates the effects of two kinds of sales promotions, monetary and non-monetary promotions. Appliances. Required data was collected using 37-item questionnaire. In this research was used non probability sampling method and available. This paper shows significant effects advertisement on perceived quality (t=3, β=0.383), and on brand associations (t=2.987, β=-0.361), individuals' attitudes toward the advertisements on brand associations (t=2.191, β=0.255), brand awareness on brand quality (t=5.681, β=0.459) and on brand associations (t=4.033, β=0.391) and brand associations on brand loyalty (t=5.161, β=0.591) at the 5% error level and also shows significant effects non-monetary promotions on quality (t=1.66, β=0.159) and on brand associations (t=1.67, β=0.164) and perceived quality on loyalty (t=1.689, β=0.197) at the 5% error level. Also, the effect of the monetary promotions including cash discount on dimensions of brand equity hasn’t been confirmed.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله سعید سعیدا اردکانی | saeida ardakani
دانشگاه یزد
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه یزد (Yazd university)

ندا جهانبازی |



نشانی اینترنتی http://jbmp.sbu.ac.ir/article/view/7176
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1509/article-1509-461617.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده علمی - پژوهشی
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات