چشم انداز مدیریت بازرگانی، جلد ۱۴، شماره ۲، صفحات ۱۳-۲۸

عنوان فارسی ارائه الگوی هویت شرکتی بانک
چکیده فارسی مقاله هدف اصلی در این پژوهش ارائه الگویی برای هویت شرکتی بانک ملت است. برای دست‌یابی به این هدف از طرح پژوهش آمیخته استفاده شده که در بخش اول از پژوهش کیفی و روش نظریه برخاسته از داده‌ برای توسعه الگوی مفهومی هویت شرکتی بانک ملت استفاده شده است. برای جمع‌آوری داده نیز عمدتاً از روش مصاحبه عمیق مشاهده مشارکتی استفاده شده است. الگوی مفهومی بیانگر آن است که هویت اصلی بانک مفهوم خودبرتری است که ناشی از پیشینه بانک بوده است. همچنین این هویت اصلی موجب تمایل بانک برای نیل به سرآمدی در جنبه‌های مختلف بانکی شده است. عوامل زمینه‌ای نیز در داخل بانک و عوامل مداخله‌ گر در خارج بانک نیز بر گرایش به سوی این راهبرد موثر بوده است. در نهایت این هویت موجب شده است تا تمایل به برتر بودن در نقاط تماس مشتری با بانک نیز قابل مشهود باشد. در ادامه نیز در بخش کمی از الگوییابی معادلات ساختار و نرم‌افزار لیزرل برای آزمون الگوی مفهومی هویت شرکتی بانک ملت استفاده شده است. نتایج بیانگر آن است که الگوی برازش مناسبی با داده داشته است و اما برخلاف انتظار عوامل مداخله‌گر تأثیر منفی بر راهبردها و اقدامات در الگوی هویت شرکتی بانک ملت داشته است.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله هویت، هویت شرکتی، بانک ملت، نظریه برخاسته از داده‌ها،

عنوان انگلیسی Generating a Model of Bank Identity
چکیده انگلیسی مقاله Tahmores Hassan Gholipour * , Ali Divandari ** , Mohammad Reza Hamidizadeh *** , Mojtaba Barari **** [1] Abstract The main goal of this research is generating a model for Bank Mellat corporate identity. Mixed method is used in this research. In qualitative part, is used grounded theory and interview and participate participation observation was main data collection method. Conceptual model indicates the main identity of bank is Superiority that originate from bank heritage. This identity cause to bank move toward Excellence in different banking aspect as strategy. Also, contextual and intervening factor are influencing on strategy. Finally, bank identity is visible in touch point with a customer. In quantitative part, structural equation modeling and Lisrel software are used to test Bank Mellat corporate identity. Results indicate that the model fits with data, but intervening factor has a negative effect on strategy in Bank Mellat corporate identity model.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله طهمورث حسنقلی پور |
دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تهران (Tehran university)

علی دیواندری |
دانشگاه شهید بهشتی
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه شهید بهشتی (Shahid beheshti university)

محمدرضا حمیدی زاده | mohammad reza
دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تهران (Tehran university)

مجتبی براری |



نشانی اینترنتی http://jbmp.sbu.ac.ir/article/view/7171
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1509/article-1509-461612.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده علمی - پژوهشی
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات