|
چشم انداز مدیریت بازرگانی، جلد ۱۴، شماره ۳، صفحات ۱۰۳-۱۱۶
|
|
|
عنوان فارسی |
بررسی عامل میانجی اشتیاق برند در تأثیر شخصیت برند بر وفاداری برند |
|
چکیده فارسی مقاله |
امروزه برندها جزو باارزشترین دارایی شرکتها به شمار میآیند؛ بنابراین داشتن مشتریانی وفادار به برند، هدف اصلی بسیاری از شرکتها است. هدف این پژوهش بررسی تأثیر شخصیت و اشتیاق برند بر وفاداری نسبت به آن و همچنین تعیین نقش میانجیگری اشتیاق برند در ارتباط بین شخصیت و وفاداری برند در صنعت تلفن همراه است. تحلیل فرضیهها بااستفاده از «معادلات ساختاری» انجام شد. جامعه آماری پژوهش شامل مشتریان تلفن همراه «نوکیا» در اصفهان بوده و برای نمونهگیری از «روش خوشهای» استفاده شد. تعداد 452 پرسشنامه صحیح برای تحلیل دادهها بهکار رفت. نتایج تحلیل فرضیهها نشان داد که شخصیت برند بر اشتیاق به برند و اشتیاق برند بر وفاداری به برند تأثیرگذار است، تأثیر مستقیم شخصیت برند بر وفاداری برند رد شد. آزمون فرضیه آخر نیز اثر غیرمستقیم شخصیت برند بر وفاداری برند از طریق اشتیاق برند را تأیید کرد. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
شخصیت برند، اشتیاق برند، وفاداری برند، |
|
عنوان انگلیسی |
Investigating the Mediating Effect of Brand Involvement in the Impact of Brand Personality on Brand Loyalty |
|
چکیده انگلیسی مقاله |
Ali Sanayei * , Sayyed Mehdi Mirmehdi ** , Reza Salehzade *** [1] Abstract In today's business, brands are considered as a valuable asset for companies so having the loyal customers to the brand is the main goal of many companies. The aim of this study was to investigate the impact of brand personality on brand involvement and brand loyalty. In addition, the role of brand involvement as a mediator in the relationship between the brand personality and loyalty was investigated. Hypotheses were examined by using the structural equation modeling. Survey data collected from mobile customers in Isfahan and cluster method was used for sampling. Totally 452 valid questionnaires were used for data analysis. The results of the analysis showed that the brand personality has an impact on brand involvement and brand involvement an impact on brand loyalty. The direct impact of brand personality on brand loyalty was rejected. Based on last hypothesis testing, the indirect effect of brand personality on brand loyalty through brand involvement was confirmed. |
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
|
|
نویسندگان مقاله |
علی صنایعی | دانشگاه اصفهان سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه اصفهان (Isfahan university)
سید مهدی میرمهدی | seyed mehdi دانشگاه اصفهان سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه اصفهان (Isfahan university)
رضا صالح زاده چکیده | saleh zadeh چکیده
|
|
نشانی اینترنتی |
http://jbmp.sbu.ac.ir/article/view/8129 |
فایل مقاله |
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1509/article-1509-461609.pdf |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
مقالات |
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|