|
چشم انداز مدیریت بازرگانی، جلد ۱۴، شماره ۳، صفحات ۸۷-۱۰۱
|
|
|
عنوان فارسی |
نقش تعهد عاطفی و تعهد مستمر در اثرگذاری ادراک مشتری بر قصد خرید مجدد |
|
چکیده فارسی مقاله |
هدف پژوهش حاضر بررسی عوامل مؤثر بر وفاداری و قصد خرید مجدد است. بر اساس پژوهشهای پیشین و مطالعه مبانی نظری، ارزش درکشده، ارزش ویژه درکشده، کیفیت درکشده، رضایت از برند، اعتماد به برند، تعهد مستمر و تعهد عاطفی عوامل اثرگذار بر قصد خرید مجدد شناخته شدند. باتوجه به نامحدودبودن جامعه آماری این پژوهش که مراجعهکنندگان به بازار موبایل تهران را شامل میشود، حداقل حجم نمونه بر اساس فرمول کوکران، 384 نفر تعیین شد. دادهها با پرسشنامه 49 سؤالی از 389 نفر جمعآوری و بااستفاده از نرمافزار لیزرل تحلیل شد و درنهایت نتایج «آزمون معادلات ساختاری» تمام فرضیههای پژوهش را تأیید کرد؛ به این صورت که بهترین مسیر برای رسیدن به وفاداری و قصد خرید مجدد از کیفیت درکشده آغاز میشود، در ادامه رضایت از برند، به دنبال آن اعتماد به برند، سپس تعهد عاطفی و در انتها وفاداری و قصد خرید مجدد قرار دارد. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
|
|
عنوان انگلیسی |
The Role of Affective Commitment and Continuance Commitment on Customer Perception of the Intention to Repurchase |
|
چکیده انگلیسی مقاله |
Majid Momen * , Manije Gharache ** ,Reza Ghanbarzade Miyandehi *** [1] Abstract This study investigates the effective factors on loyalty and repurchase intention. Based on previous research and relevant literature, perceived value, perceived value, perceived quality, brand satisfaction, brand trust, affective commitment and continuance commitment were selected as influencing factors. According to infinite population, the population of this study is a customer of the Tehran mobile market. The minimum sample size was determined 384 by Cochran formula. Data were collected by questionnaire of 49 questions out of 389 using the software LISREL structural equation analysis and the results of this study confirmed all of the hypothesis. That is the best way to achieve the loyalty and repurchase intention from the beginning to understand the quality, following the satisfaction of the brand, then the brand trust, and affective commitment, and in the end is the loyalty and repurchase intention. |
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
|
|
نویسندگان مقاله |
مجید مومن | دانشگاه شهید بهشتی سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه شهید بهشتی (Shahid beheshti university)
منیژه قره چه | دانشگاه شهید بهشتی سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه شهید بهشتی (Shahid beheshti university)
رضا قنبرزاده |
|
|
نشانی اینترنتی |
http://jbmp.sbu.ac.ir/article/view/8128 |
فایل مقاله |
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1509/article-1509-461608.pdf |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
مقالات |
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|