چشم انداز مدیریت بازرگانی، جلد ۱۴، شماره ۳، صفحات ۶۹-۸۵

عنوان فارسی عوامل مؤثر بر قصد برندگریزی از طریق نگرش مشتری به برندگریزی با تأکید بر برندهای چینی
چکیده فارسی مقاله چکیده هدف اصلی این پژوهش بررسی عوامل مؤثر بر قصد برندگریزی مشتری با میانجی­گری نگرش مشتریان به برندگریزی است؛ به این منظور، 268 نفر از شهروندان شهر رشت انتخاب شدند؛ در ادامه از طریق پرسشنامه­ای پزوهشگرساخته که روایی آن به دو روش تحلیل عاملی تأییدی و محتوایی و پایایی آن به روش آلفای کرونباخ (87 درصد) تآیید شده بود، آراء مشتریان جمع­آوری شد. یافته­ها حاکی از آن بود که نقش میانجی­گر نگرش به برندگریزی میان عوامل کنش­گری منفی اجتماعی و ریسک ادراکی از مصرف برند با قصد برندگریزی مشتری تائید شد. نتایج نشان می­دهد، وجود مشتریان ناراضی که در قالب یک جامعه ضدبرند به کنش­گری منفی بپردازند و از طرفی برداشت مشتری از ریسک­هایی که در قبال مصرف برند باید تجربه کند، ازجمله مهم­ترین عوامل مؤثر بر برندگریزی مشتریان نسبت به برندهای چینی است.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Factors Influencing Brand Avoidance Intention through Customer Attitude towards Brand Avoidance: an Emphasis on Chinese Brands
چکیده انگلیسی مقاله Abolghasem Ebrahimi * , Sayyed Moslem Alavi ** , Mahdi Najafi Siahroudi *** [1] Abstract The main purpose of this survey is to investigate the factors influencing brand avoidance intention through customer attitude towards brand avoidance. Among Rasht citizens 268 individuals who have had an experience of avoiding Chinese brands were selected. A researcher made questionnaire (its validity is tested by two approaches, including face validity and confirmatory factor analysis and its reliability is examined using alpha cronbach (87%)) is distributed among samples. Findings reveal that customer’s attitude towards brand avoidance has mediated the relationship between perceived risk of using brand and brand avoidance intention and it has played a role of mediator variable between anti brand activism and brand avoidance intention. Consequently, two most important factors that affect customer brand avoidance would be the anti-brand activism shown by unsatisfied customer and his/ her perceived risk of using the brand.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله ابوالقاسم ابراهیمی |
دانشگاه پیام نور

سید مسلم علوی | seyyed moslem
شرکت برق منطقه ای گیلان

مهدی نجفی سیاهرودی | najafi siahroudi



نشانی اینترنتی http://jbmp.sbu.ac.ir/article/view/8127
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1509/article-1509-461607.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده مقالات
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات