چشم انداز مدیریت بازرگانی، جلد ۱۴، شماره ۳، صفحات ۴۹-۶۷

عنوان فارسی تأثیر تبلیغات توصیه‌ای بر تصویر ذهنی گردشگران از مقصد گردشگری
چکیده فارسی مقاله رفتار گردشگران تحت­تأثیر استنباط آنها از تصویر ذهنی مقصد گردشگری قرار دارد. منابع اطلاعاتی از عوامل شکل‌دهنده تصویر ذهنی از مقصد است؛ بنابراین تبلیغات توصیه‌ای یک ابزار تبلیغاتی قدرتمند و یک منبع اطلاعاتی مهم و تأثیرگذار بر نگرش­ها و رفتار گردشگران به شمار می‌رود. هدف این پژوهش بررسی تأثیر تبلیغات توصیه­ای گردشگران بر تصویر ذهنی آنها از مقصد و درنتیجه قصد سفر است. جامعه آماری پژوهش، کلیه گردشگران خارجی است که در زمستان 1393 از اصفهان دیدن کرده­اند. نمونه­گیری در دسترس از 450 گردشگر به عمل آمد. برای ­آزمون فرضیه­ها­، از روش مدلسازی معادلات ساختاری استفاده شد. تجزیه‌وتحلیل داده­ها با استفاده از نرم‌افزار LISERL انجام شد. یافته­ها نشان می­دهد که تبلیغات ­توصیه­ای بر تصویر ذهنی گردشگران از یک مقصد (با ابعاد شناختی، عاطفی، روانشناختی، منحصربه‌فرد و کلی) و درنتیجه تصمیم گردشگران برای سفر به ایران مؤثر بوده است. درنهایت با توجه به فرضیه­های تائیدشده پیشنهادهای کاربردی و پژوهشی برای مدیران و پژوهشگران ارائه شد
کلیدواژه‌های فارسی مقاله گردشگر، تبلیغات توصیه‌ای، رفتار مصرف‌کننده، تصمیم سفر.،

عنوان انگلیسی Influence Explaination of Word of Mouth on Tourists' Destination Image
چکیده انگلیسی مقاله Mohammad Reza Hamidizade * , Manizhe Gharecheh ** , Akram Hadizade Moghadam *** , Sirous Salimipour **** [1] Abstract Tourists' behavior is affected by their perceptions of a tourist destination. Information resources are the main determinants of the destination image. Word of mouth is a powerful instrument and key information resource affecting attitudes and behaviors of tourists. Hence, the current study aims to investigate the influence of word of mouth disseminated by the tourists on destination image and consequently, travel intention. Statistical population was international tourists who have traveled to Isfahan during the period of research. A sample of 450 tourists was selected by a convenience sampling approach. To test hypotheses, structural equation modeling was employed. Data analysis was conducted by LISREL software. Results indicated that word of mouth has a significant influence on destination image (psychological, cognitive, unique, affective and overall) and intention to travel Iran. Finally, according to supported hypotheses, managerial implications and future directions have been provided.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله محمد رضا حمیدی زاده | mohammad reza
دانشگاه شهید بهشتی
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه شهید بهشتی (Shahid beheshti university)

منیژه قره چه |
دانشگاه شهید بهشتی
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه شهید بهشتی (Shahid beheshti university)

اکرم هادی زاده مقدم | hadizadeh moghdam
دانشگاه شهید بهشتی
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه شهید بهشتی (Shahid beheshti university)

سیروس سلیمی پور |



نشانی اینترنتی http://jbmp.sbu.ac.ir/article/view/8126
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1509/article-1509-461606.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده مقالات
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات