|
چشم انداز مدیریت بازرگانی، جلد ۱۴، شماره ۳، صفحات ۲۹-۴۸
|
|
|
عنوان فارسی |
پیشایندهای گرایشهای سبز و نقش آن در ایجاد پیامدهای مشتری |
|
چکیده فارسی مقاله |
چکیده امروزه شرکتهای صنایع مختلف در طراحی راهبردهای خود، متغیرهای سبز را لحاظ میکنند و برای موفقیت در کسبوکارها گرایشهای سبز روی میآورند؛ بنابراین با توجه به اهمیت ادراکات مشتری از سبزگرایی شرکت و همچنین پیامدهای مشتری، پژوهش حاضر الگویی را در سه بعد توسعه داده و بر این اساس روابطی درخصوص ادراکات مشتری، آگاهی وی، عملکرد شرکت و ارزش سبز ادراکشده که بر پیامدهای مشتری تأثیر میگذارد، بسط یافته است. نمونهای 450 نفری از مشتریان دو شرکت بزرگ خودروسازی در تهران بااستفاده از نمونهگیری ساده و در دسترس انتخاب و دادهها از طریق پرسشنامهای محققساخته جمعآوری شد. روش معادلات ساختاری برای بررسی روابط میان متغیرها استفاده و درنهایت الگوی پیشنهادی ارائه شد. نتایج پژوهش نشان داد که اثربخشی ادراکشده بر اعتبار شرکت اثر مثبت و معنادار دارد و عملکرد شرکت منجر به پیامدهای مشتری میشود؛ از طرف دیگر یافتههای پژوهش حاکی از اثر مثبت و معنادار آگاهی محیطی مشتری بر دغدغه محیطی مشتری است. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
ادراک مشتری، ارزش سبز ادراکشده، پیامدهای مشتری، |
|
عنوان انگلیسی |
Green Trends and Its Role in the Creation of Client Outcomes |
|
چکیده انگلیسی مقاله |
Sayyed Hamid khodad Hosseini * , Mojtaba Karimian ** , Ali Hashemzehi *** , Shahram Jamali **** [1] Abstract Today, companies in different industries in planning their strategic programs, considering green parameters and to succeed in their own businesses pay attention to green trends. According to the customer's perception of a Green Company and customer consequences, current research present a model in three dimensions and therefore some relations in the context of the customer's perception, his knowledge, performance of the company perceived green value, which has affected customer outcomes, have been developed. A sample of450peoplefrom the client of two automotive companies in Tehran with a simple and accessible sample selection and data collection made through questionnaires. Structural equation modeling was used to examine the relationships between variables and based on the tests, the related model was proposed. The results show that the perceived effectiveness has a meaningful, positive impact on company reputation and performance of company results to the customer consequences. On the other side the environment, awareness of customer has a positive and significant effect on the client's environmental concerns and environmental concerns results to the client consequences. |
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
|
|
نویسندگان مقاله |
سید حمید خداداد حسینی | seyed hamid khodadad hosseini دانشگاه تربیت مدرس سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تربیت مدرس (Tarbiat modares university)
مجتبی کریمیان | دانشگاه شهید بهشتی سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه شهید بهشتی (Shahid beheshti university)
شهرام جمالی | دانشگاه تهران سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تهران (Tehran university)
علی هاشمزهی | هاشمزهی
|
|
نشانی اینترنتی |
http://jbmp.sbu.ac.ir/article/view/8125 |
فایل مقاله |
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1509/article-1509-461605.pdf |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
مقالات |
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|