چشم انداز مدیریت بازرگانی، جلد ۱۴، شماره ۳، صفحات ۱۳-۲۷

عنوان فارسی تفاوت نگرش‌ها‌ی نوجوانان و بزرگسالان نسبت به رستوران‌های فست‌فود
چکیده فارسی مقاله امروزه با پیشرفت علم، فناوری و صنعت، شیوه زندگی تغییر کرده و استفاده از غذاهای فوری (فست­فود)، به دلایل مختلف رواج پیدا کرده است؛ بنابراین پژوهش حاضر با هدف درک الگوی مصرفی نوجوانان و بزرگسالان و بررسی تفاوت‌های نگرشی بین این دو گروه مصرف‌کننده در شهر تهران انجام شد. نوع مطالعه توصیفی است که به روش خوشه‌ای بر روی 384 نفر در سطح شهر تهران صورت گرفت. داده­ها بااستفاده از پرسشنامه جمع­آوری و بااستفاده از نرم‌افزار SPSS و روش‌های «آزمون لون»، «آزمون تی» و «ضریب همبستگی پیرسون»، تجزیه‌وتحلیل شدند. در این پژوهش 5/49 درصد نوجوان و 5/50 درصد بزرگسال بودند. یافته‌ها نشان داد که بین نوجوانان و بزرگسالان از لحاظ ارزیابی ویژگی‌های درونی و بیرونی فست­فود به جزء تصویر عمومی برند، تفاوت معناداری وجود ندارد؛ ولی از لحاظ نگرش کلی تفاوت معناداری بین این دو گروه سنی وجود دارد؛ همچنین وجود رابطه مثبت بین رضایت­مندی مشتری و ویژگی‌های درونی و بیرونی فست فود و تبلیغات توصیه‌ای اثبات شد
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Difference of Adults’ and Teenagers’ Attitudes Towards Fast Food Restaurants
چکیده انگلیسی مقاله Maryam Rahimi * , Abbas Ali Haji Karimi ** [1] Abstract Nowadays, with the progress in science, technology, and industry, changes has taken place in people's lifestyles and the consumption of fast food has become common for different reasons. Owing to this, the present research was carried out in Tehran with the aim of understanding the consumption pattern of adolescents and adults and studying the differences in attitude between these two consumer groups. This research is a descriptive study carried out in Tehran using the clustering method with 384 participants. The data regarding the attitude of adolescents and adults were collected by a questionnaire, the validity and reliability of which were determined. The data were then analyzed using SPSS software, with Levene's test, T-Test and Pearson correlation coefficient. 49.5% of the participants were adolescents and the rest were adults. The findings showed that there is no significant difference between the adolescent and adult groups with regard to the internal and external characteristics of fast food, except for public brand image; however, there is a significant difference between the two age groups regarding attitude toward fast food. Moreover, the positive relation between customer satisfaction and internal and external characteristics of fast food and word-of-mouth intention was proved.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله عباسعلی حاجی کریمی |
دانشگاه شهید بهشتی
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه شهید بهشتی (Shahid beheshti university)

مریم رحیمی |



نشانی اینترنتی http://jbmp.sbu.ac.ir/article/view/8123
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1509/article-1509-461604.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده مقالات
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات