|
چشم انداز مدیریت بازرگانی، جلد ۱۴، شماره ۴، صفحات ۱۵۵-۱۷۰
|
|
|
عنوان فارسی |
درک تصویر برند با استفاده از روش استخراج استعارههای زالتمن |
|
چکیده فارسی مقاله |
بازاریابی بهعنوان فلسفه کسبوکار، مشتری را در مرکز توجه سازمان قرار میدهد. رفتارهای مشتریان بیشتر تحتتأثیر افکار و احساسات ناخودآگاه قرار دارد نه خودآگاه. پس منطقی نیست که دانش موردنیاز برای شناخت مشتری با تکیه بر روشهای مبتنی بر خودآگاه بهدست آورده شود. هدف مطالعه حاضر بررسی و شناسایی افکار، عواطف و احساسات مشتریان نسبت به «بانک پارسیان» بهوسیله روش جدید مطالعات بازاریابی- زیمت- است. در مطالعه حاضر با انجام 10 مصاحبه عمیق نیمهساختیافته به بررسی و شناسایی افکار، عواطف و احساسات مشتریان «بانک پارسیان» پرداخته شد. سازههای «تمایز»، «برخورد کارکنان»، «تناسب رنگ» و «حس خوب»، «بانکداری الکترونیک»، «تمایل به استفاده مجدد»، «سیستم نوبتدهی»، «کلاس» و «آرامش» سازههای اصلی نقشه اجماعی شناسایی شدند. تمامی سازههای موجود در نقشه بهطور مستقیم یا باواسطه به سازه «حس خوب» وصل شدهاند. این امر نشاندهنده موفقیت «بانک پارسیان» در ایجاد حس خوب، تجربه و خاطره دلنشین برای مشتری است. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
تصویر برند، زیمت، نقشههای اجماعی، |
|
عنوان انگلیسی |
|
|
چکیده انگلیسی مقاله |
|
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
|
|
نویسندگان مقاله |
رویا شاکری | دانشگاه تهران سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تهران (Tehran university)
امیر خانلری |
|
|
نشانی اینترنتی |
http://jbmp.sbu.ac.ir/article/view/11677 |
فایل مقاله |
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1509/article-1509-461602.pdf |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
مقالات |
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|