چشم انداز مدیریت بازرگانی، جلد ۱۴، شماره ۴، صفحات ۱۵۵-۱۷۰

عنوان فارسی درک تصویر برند با استفاده از روش استخراج استعاره‌های زالتمن
چکیده فارسی مقاله بازاریابی به‌عنوان فلسفه کسب­وکار، مشتری را در مرکز توجه سازمان قرار می‌­دهد. رفتارهای مشتریان بیشتر تحت‌تأثیر افکار و احساسات ناخودآگاه قرار دارد نه خودآگاه. پس منطقی نیست که دانش موردنیاز برای شناخت مشتری با تکیه بر روش­های مبتنی بر خودآگاه به‌دست آورده شود. هدف مطالعه حاضر بررسی و شناسایی افکار، عواطف و احساسات مشتریان نسبت به «بانک پارسیان» به‌وسیله روش جدید مطالعات بازاریابی- زیمت- است. در مطالعه حاضر با انجام 10 مصاحبه عمیق نیمه‌ساخت‌یافته به بررسی و شناسایی افکار، عواطف و احساسات مشتریان «بانک پارسیان» پرداخته شد. سازه­های «تمایز»، «برخورد کارکنان»، «تناسب رنگ» و «حس خوب»، «بانکداری الکترونیک»، «تمایل به استفاده مجدد»، «سیستم نوبت­دهی»، «کلاس» و «آرامش» سازه­های اصلی نقشه اجماعی شناسایی شدند. تمامی سازه­های موجود در نقشه به‌طور مستقیم یا باواسطه به سازه «حس خوب» وصل شده­اند. این امر نشان‌دهنده موفقیت «بانک پارسیان» در ایجاد حس خوب، تجربه و خاطره دل‌نشین برای مشتری است.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله تصویر برند، زیمت، نقشه‌های اجماعی،

عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله رویا شاکری |
دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تهران (Tehran university)

امیر خانلری |



نشانی اینترنتی http://jbmp.sbu.ac.ir/article/view/11677
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1509/article-1509-461602.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده مقالات
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات