چشم انداز مدیریت بازرگانی، جلد ۱۴، شماره ۴، صفحات ۱۱۷-۱۳۲

عنوان فارسی تأثیر بازار محوری بر عملکرد مالی با تأکید بر نقش کارآفرینی سازمانی
چکیده فارسی مقاله با وجود پیچیدگی روزافزون شرایط رقابتی، دستیابی به عملکرد مالی، به‌ویژه در شرکت‌های کوچک و متوسط، تحت‌تأثیر متغیرهای متعدد قرار دارد. در پژوهش حاضر بر نحوه تأثیرگذاری قابلیت نوآوری، قابلیت مدیریت، بازارمحوری، کارآفرینی سازمانی و مزیت رقابتی به‌صورت الگویی یکپارچه بر عملکرد مالی توجه شده است. این پژوهش از نوع توصیفی و مبتنی بر مدل‌سازی معادلات ساختاری و جامعه آماری کلیه کارکنان شرکت مواد غذایی «تهران همبرگر» است. برای گردآوری داده­ها از ابزار پرسشنامه استفاده شد. نمونۀ آماری شامل 121 نفر از کارکنان شرکت «تهران همبرگر» است که به روش نمونه­گیری تصادفی ساده انتخاب شدند. بر اساس نتایج، تأثیر غیرمستقیم متغیرهای یادشده بر عملکرد مالی تأیید شد که بیشترین تأثیر مستقیم را بازار‌محوری با ضریب 923/0 داشت؛ همچنین تأثیر مستقیم کارآفرینی سازمانی بر عملکرد مالی رد و تأثیر غیرمستقیم آن از طریق مزیت رقابتی تأیید شد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله عظیم زارعی |
دانشگاه سمنان
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه سمنان (Semnan university)

داود فیض |
دانشگاه سمنان
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه سمنان (Semnan university)

سمیه زنگیان |
دانشگاه سمنان
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه سمنان (Semnan university)

مرتضی اکبرزاده |



نشانی اینترنتی http://jbmp.sbu.ac.ir/article/view/11675
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1509/article-1509-461600.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده مقالات
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات