چشم انداز مدیریت بازرگانی، جلد ۱۴، شماره ۴، صفحات ۷۹-۹۶

عنوان فارسی تأثیر تصویر کشور مبدأ و تلاش‌های بازاریابی در ارزش ویژه خرده‌فروشی برند
چکیده فارسی مقاله در محیط رقابتی امروز، وجود ذهنیت و تصویر متمایز می­تواند در موفقیت محصول مؤثر باشد. بر اساس مطالعه­های موجود، تصویر کشور تولیدکننده محصول و تلاش­های بازاریابی بر ارزش ویژه برند اثرگذار است. در پژوهش حاضر، اثر این دو مورد بر خرده­فروشی ارزش ویژه برند و عملکرد سودآوری بررسی شده است. جامعه آماری پژوهش کلیه خرده­فروشان برند «سامسونگ» در شهر تهران است که به‌دلیل کم‌بودن حجم جامعه از سرشماری استفاده شد. برای گردآوری داده­ها پرسشنامه استاندارد و محقق­ساخته به‌کار رفت. پایایی پرسشنامه از طریق آلفای کرونباخ 9/0 برآورد شد. تجزیه‌وتحلیل آماری این پژوهش با استفاده از نرم‌افزار LISREL8.8 انجام شده است. بر اساس نتایج، تصویر کشور مبدأ و تلاش­های بازاریابی بر ارزش ویژه خرده­فروشی برند اثر معنا­داری دارند؛ همچنین ارزش ویژه خرده­فروشی برند بر عملکرد سودآوری برند تأثیر مثبت و معنادار دارد
کلیدواژه‌های فارسی مقاله تصویر محصول، بازاریابی، ارزش ویژه برند، خرده‌فروشی.،

عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله علیرضا کاملی |
پردیس فارابی دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تهران (Tehran university)

حمید رضا یزدانی | hamid reza
دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تهران (Tehran university)

نادر سید امیری | seyyed amiri



نشانی اینترنتی http://jbmp.sbu.ac.ir/article/view/11673
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1509/article-1509-461598.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده مقالات
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات