|
چشم انداز مدیریت بازرگانی، جلد ۱۴، شماره ۴، صفحات ۷۹-۹۶
|
|
|
عنوان فارسی |
تأثیر تصویر کشور مبدأ و تلاشهای بازاریابی در ارزش ویژه خردهفروشی برند |
|
چکیده فارسی مقاله |
در محیط رقابتی امروز، وجود ذهنیت و تصویر متمایز میتواند در موفقیت محصول مؤثر باشد. بر اساس مطالعههای موجود، تصویر کشور تولیدکننده محصول و تلاشهای بازاریابی بر ارزش ویژه برند اثرگذار است. در پژوهش حاضر، اثر این دو مورد بر خردهفروشی ارزش ویژه برند و عملکرد سودآوری بررسی شده است. جامعه آماری پژوهش کلیه خردهفروشان برند «سامسونگ» در شهر تهران است که بهدلیل کمبودن حجم جامعه از سرشماری استفاده شد. برای گردآوری دادهها پرسشنامه استاندارد و محققساخته بهکار رفت. پایایی پرسشنامه از طریق آلفای کرونباخ 9/0 برآورد شد. تجزیهوتحلیل آماری این پژوهش با استفاده از نرمافزار LISREL8.8 انجام شده است. بر اساس نتایج، تصویر کشور مبدأ و تلاشهای بازاریابی بر ارزش ویژه خردهفروشی برند اثر معناداری دارند؛ همچنین ارزش ویژه خردهفروشی برند بر عملکرد سودآوری برند تأثیر مثبت و معنادار دارد |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
تصویر محصول، بازاریابی، ارزش ویژه برند، خردهفروشی.، |
|
عنوان انگلیسی |
|
|
چکیده انگلیسی مقاله |
|
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
|
|
نویسندگان مقاله |
علیرضا کاملی | پردیس فارابی دانشگاه تهران سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تهران (Tehran university)
حمید رضا یزدانی | hamid reza دانشگاه تهران سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تهران (Tehran university)
نادر سید امیری | seyyed amiri
|
|
نشانی اینترنتی |
http://jbmp.sbu.ac.ir/article/view/11673 |
فایل مقاله |
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1509/article-1509-461598.pdf |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
مقالات |
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|