چشم انداز مدیریت بازرگانی، جلد ۱۴، شماره ۴، صفحات ۶۳-۷۸

عنوان فارسی نقش میانجی بازارگرایی در ارتباط بین گرایش کارآفرینی و عملکرد
چکیده فارسی مقاله پژوهش حاضر با هدف بررسی نقش میانجی بازارگرایی بر ارتباط بین گرایش کارآفرینی و عملکرد سازمانی شرکت‌های شیمیایی و دارویی «بورس تهران» انجام ‌شده است. بدین منظور پرسشنامه‌ای طراحی‌ شد و پس از اطمینان از روایی و پایایی ابزار اندازه‌گیری به‌وسیله تحلیل عاملی اکتشافی و تأییدی در میان نمونه‌ای شامل 245 نفر از مدیران شرکت‌های صنایع شیمیایی و دارویی توزیع شد. روش پژوهش از لحاظ هدف، کاربردی و از نظر روش جمع‌آوری داده‌ها، توصیفی- پیمایشی و به‌طور مشخص مبتنی بر الگوی معادلات ساختاری است. نتایج الگوی پژوهش نشان داد که گرایش کارآفرینی به‌طور مستقیم طبق الگوی تحلیل مسیر ارائه‌شده با عملکرد سازمانی ارتباط مثبت و معنادار دارد؛ همچنین نتایج نشان‌ می‌دهد اگر گرایش کارآفرینی با بازارگرایی همراه باشد، تأثیر آن بر عملکرد بیشتر و پایدارتر خواهد بود؛ بنابراین، تأثیر غیرمستقیم گرایش کارآفرینی بر عملکرد سازمانی از تأثیر مستقیم آن بیشتر است.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله ابوالفضل ابوالفضلی |
دانشگاه پیام نور

جمشید سالار |
دانشگاه ارومیه
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه ارومیه (Urmia university)

سید جعفر زنوزی | seyed jafar



نشانی اینترنتی http://jbmp.sbu.ac.ir/article/view/11672
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1509/article-1509-461597.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده مقالات
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات