|
چشم انداز مدیریت بازرگانی، جلد ۱۴، شماره ۴، صفحات ۶۳-۷۸
|
|
|
عنوان فارسی |
نقش میانجی بازارگرایی در ارتباط بین گرایش کارآفرینی و عملکرد |
|
چکیده فارسی مقاله |
پژوهش حاضر با هدف بررسی نقش میانجی بازارگرایی بر ارتباط بین گرایش کارآفرینی و عملکرد سازمانی شرکتهای شیمیایی و دارویی «بورس تهران» انجام شده است. بدین منظور پرسشنامهای طراحی شد و پس از اطمینان از روایی و پایایی ابزار اندازهگیری بهوسیله تحلیل عاملی اکتشافی و تأییدی در میان نمونهای شامل 245 نفر از مدیران شرکتهای صنایع شیمیایی و دارویی توزیع شد. روش پژوهش از لحاظ هدف، کاربردی و از نظر روش جمعآوری دادهها، توصیفی- پیمایشی و بهطور مشخص مبتنی بر الگوی معادلات ساختاری است. نتایج الگوی پژوهش نشان داد که گرایش کارآفرینی بهطور مستقیم طبق الگوی تحلیل مسیر ارائهشده با عملکرد سازمانی ارتباط مثبت و معنادار دارد؛ همچنین نتایج نشان میدهد اگر گرایش کارآفرینی با بازارگرایی همراه باشد، تأثیر آن بر عملکرد بیشتر و پایدارتر خواهد بود؛ بنابراین، تأثیر غیرمستقیم گرایش کارآفرینی بر عملکرد سازمانی از تأثیر مستقیم آن بیشتر است. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
|
|
عنوان انگلیسی |
|
|
چکیده انگلیسی مقاله |
|
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
|
|
نویسندگان مقاله |
ابوالفضل ابوالفضلی | دانشگاه پیام نور
جمشید سالار | دانشگاه ارومیه سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه ارومیه (Urmia university)
سید جعفر زنوزی | seyed jafar
|
|
نشانی اینترنتی |
http://jbmp.sbu.ac.ir/article/view/11672 |
فایل مقاله |
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1509/article-1509-461597.pdf |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
مقالات |
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|