|
چشم انداز مدیریت بازرگانی، جلد ۱۴، شماره ۴، صفحات ۴۵-۶۲
|
|
|
عنوان فارسی |
واکنش بازده غیرعادی سهام نسبت به ارزش برند |
|
چکیده فارسی مقاله |
برند بهعنوان یکی از مهمترین داراییهای ناملموس شرکت، نقش مهمی در ارزش کلی شرکت ایفا میکند. ارزش برند، تأثیر مهمی بر فروش و درنهایت بر سودآوری شرکت دارد. هدف پژوهش حاضر بررسی میزان توضیح دهندگی تأثیر ارزش برند بر بازدهی غیرنرمال سهام است. اثر تعدیلگری دو متغیر نسبت خالص جریان نقدی و حاشیه سود خالص بر رابطه بین ارزش برند و بازده غیرعادی سهام نیز بررسی میشود. معیار کیو-توبین برای محاسبه ارزش برند استفاده بهکار رفت. نمونه پژوهش را شرکتهای تولیدی کاشی و سرامیک عضو سازمان «بورس و اوراق بهادار ایران» بین سالهای 1381 تا 1393 تشکیل میدهد. برای آزمون فرضیهها در قالب دادههای تابلویی از نرمافزار EVIEWS استفاده شد. نتایج نشاندهنده تأثیر مثبت و معنادار تغییر ارزش برند بر بازده غیرعادی سهام است. تغییر ارزش برند برای شرکتهایی با نسبت خالص جریان نقدی بیشتر و حاشیه سود خالص کمتر، اثر قویتری بر بازده غیرعادی سهام دارد. اثر همزمان دو متغیر تبدیلگر پژوهش، اثر ضعیفی بر تأثیر تغییر ارزش برند بر بازده غیرعادی سهام دارد. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
|
|
عنوان انگلیسی |
|
|
چکیده انگلیسی مقاله |
|
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
|
|
نویسندگان مقاله |
ابوالفضل براتی | دانشگاه شهید بهشتی سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه شهید بهشتی (Shahid beheshti university)
مهدی داوری | دانشگاه شهید بهشتی سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه شهید بهشتی (Shahid beheshti university)
محمد رضا عباسپور نوغانی | mohammad reza
|
|
نشانی اینترنتی |
http://jbmp.sbu.ac.ir/article/view/11671 |
فایل مقاله |
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1509/article-1509-461596.pdf |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
مقالات |
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|