|
چشم انداز مدیریت بازرگانی، جلد ۱۴، شماره ۴، صفحات ۳۱-۴۴
|
|
|
عنوان فارسی |
تأثیر مسئولیت اجتماعی شرکت بر اعتماد به برند و ترجیح برند با نقش میانجی کیفیت ادراکشده و ارزش برند |
|
چکیده فارسی مقاله |
چکیده مسئولیت اجتماعی شرکتها یکی از موضوعهای حساس و عنصری مهم و حیاتی در ارتباطات میان شرکتها و ذینفعان آنها در سالهای اخیر بوده است. مصرفکنندگان در سطح جامعه نسبت به گذشته آگاهی بیشتری در مورد مسئولیت اجتماعی شرکتها پیدا کردهاند و درخصوص فعالیتها و برنامههای مرتبط با آن، توجه و حساسیت بیشتری دارند. این پژوهش با هدف بررسی تأثیر مسئولیت اجتماعی شرکت بر ادراک و ترجیح برند توسط مصرفکنندگان در شهر شیراز انجام شد. گردآوری دادهها از طریق توزیع 220 پرسشنامه در میان مشتریان «بانک ملت» و با روش نمونهگیری خوشهای صورت گرفت و دادههای مربوط به نوع ادراک مشتریان از برند و مسئولیت اجتماعی «بانک ملت» جمعآوری شد. بررسی روابط میان متغیرها از طریق مدلسازی معادلات ساختاری و با کمک نرمافزار لیزرال صورت گرفت. نتایج پژوهش نشان میدهد، مسئولیت اجتماعی «بانک ملت» بر کیفیت ادراکشده، ارزش برند، اعتماد به برند و ترجیح برند «بانک ملت» تأثیرگذار است؛ همچنین کیفیت ادراکشده و ارزش برند «بانک ملت» بهواسطه اعتماد به برند بر ترجیح برند «بانک ملت» تأثیر میگذارد. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
|
|
عنوان انگلیسی |
|
|
چکیده انگلیسی مقاله |
|
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
|
|
نویسندگان مقاله |
عباس عباسی | دانشگاه شیراز سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه شیراز (Shiraz university)
مسعود زندی لک | zandi لک دانشگاه شیراز سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه شیراز (Shiraz university)
مجتبی خلیفه |
|
|
نشانی اینترنتی |
http://jbmp.sbu.ac.ir/article/view/11670 |
فایل مقاله |
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1509/article-1509-461595.pdf |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
مقالات |
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|