|
چشم انداز مدیریت بازرگانی، جلد ۱۴، شماره ۴، صفحات ۱۳-۳۰
|
|
|
عنوان فارسی |
الگوی برند بنیادین مبتنی بر ارزش پیشنهادی برند به مشتریان و کارکنان در سازمانهای چابک ایرانی |
|
چکیده فارسی مقاله |
چکیده امروزه گزینههای پیش روی مدیران برای حصول اطمینان از پایداری کسبوکارشان محدود بوده و برند یکی از این گزینهها است؛ از سویی وامگیری مفهوم برند از علم بازاریابی به سایر عرصههای کسبوکار در حال گسترش است و سطح هوشمندی سازمانها در همراستاکردن رویکردهای مرتبط با برند، نقشی کلیدی در موفقیت آنها ایفا میکند. این پژوهش با درنظرگرفتن این اقتضائات و باهدف طراحی و تبیین الگوی برند بنیادینمبتنی بر ارزش پیشنهادی برند در سازمانهای چابک ایرانی صورت گرفته است. روش پژوهش حاضر مبتنی بر رویکرد استقرایی و متکی بر «نظریهسازی دادهبنیاد» است. نخست ضمن مرور جامع مبانی نظری، مصاحبههای عمیق با پانزده نفر از مدیران ارشد سازمانهای چابک ایرانی، انجام شد؛ سپس ماهیت برند بنیادین و فرآیند شکلگیری آن شناسایی و جایگاه هر یک از عناصر تشکیلدهنده الگوی برندسازی بنیادین در سازمانهای چابک ایرانی در قالبی مفهومی، ارائه شد. الگوی نهایی دربرگیرنده، «تدوین راهبرد و چشمانداز»، «ارزشهای سازمانی و پرورش فرهنگ»، «تبیین و تدوین ارزش پیشنهادی برند (به مشتری، کارکنان و سایر ذینفعان)»، «تبیین و تقویت برند (محصول، کارفرما، سازمان)» و «برند بنیادین» در فضای «چابکی سازمانی» است. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
ارزش پیشنهادی، برند، چابکی سازمانی، برند بنیادین.، |
|
عنوان انگلیسی |
|
|
چکیده انگلیسی مقاله |
|
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
|
|
نویسندگان مقاله |
بابک مرادی | دانشگاه شهید بهشتی سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه شهید بهشتی (Shahid beheshti university)
نسرین جزنی | دانشگاه شهید بهشتی سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه شهید بهشتی (Shahid beheshti university)
اکبر عالم تبریز | alam tabriz دانشگاه شهید بهشتی سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه شهید بهشتی (Shahid beheshti university)
اکرم هادیزاده مقدم | hadizadeh moghadam
|
|
نشانی اینترنتی |
http://jbmp.sbu.ac.ir/article/view/11669 |
فایل مقاله |
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1509/article-1509-461594.pdf |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
مقالات |
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|