چشم انداز مدیریت بازرگانی، جلد ۱۴، شماره ۴، صفحات ۱۳-۳۰

عنوان فارسی الگوی برند بنیادین مبتنی بر ارزش پیشنهادی برند به مشتریان و کارکنان در سازمان‎های چابک ایرانی
چکیده فارسی مقاله چکیده امروزه گزینه‎های پیش‌ روی مدیران برای حصول اطمینان از پایداری کسب‌وکارشان محدود بوده و برند یکی از ‎‎این گزینه‎ها است؛ از سویی‎ وام‌گیری مفهوم برند از علم بازاریابی به سایر عرصه‎های کسب‌وکار در حال گسترش است و سطح هوشمندی سازمان‎ها در هم‌راستاکردن رویکردهای مرتبط با برند، نقشی کلیدی در موفقیت آن‎ها ایفا می‎کند. این پژوهش با در‌نظر‌گرفتن این اقتضائات و باهدف طراحی و تبیین الگوی برند بنیادینمبتنی بر ارزش پیشنهادی برند در سازمان‎های چابک ایرانی صورت گرفته است. روش پژوهش حاضر مبتنی بر رویکرد استقرایی‎ و متکی بر «نظریه‌سازی داده‌بنیاد» است. نخست ضمن مرور جامع مبانی نظری، مصاحبه‌های عمیق با پانزده نفر از مدیران ارشد سازمان‎های چابک ایرانی، انجام شد؛ سپس ماهیت برند بنیادین و فرآیند شکل‎گیری آن شناسایی و جایگاه هر یک از عناصر تشکیل‌دهنده الگوی برندسازی بنیادین در سازمان‌های چابک ایرانی در قالبی مفهومی، ارائه شد. الگوی نهایی دربرگیرنده، «تدوین راهبرد و چشم‌انداز»، «ارزش‎های سازمانی و پرورش فرهنگ»، «تبیین و تدوین ارزش پیشنهادی برند (به مشتری، کارکنان و سایر ذی‌نفعان)»، «تبیین و تقویت برند (محصول، کارفرما، سازمان)» و «برند بنیادین» در فضای «چابکی سازمانی» است.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله ارزش پیشنهادی، برند، چابکی سازمانی، برند بنیادین.،

عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله بابک مرادی |
دانشگاه شهید بهشتی
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه شهید بهشتی (Shahid beheshti university)

نسرین جزنی |
دانشگاه شهید بهشتی
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه شهید بهشتی (Shahid beheshti university)

اکبر عالم تبریز | alam tabriz
دانشگاه شهید بهشتی
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه شهید بهشتی (Shahid beheshti university)

اکرم هادیزاده مقدم | hadizadeh moghadam



نشانی اینترنتی http://jbmp.sbu.ac.ir/article/view/11669
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1509/article-1509-461594.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده مقالات
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات