|
چشم انداز مدیریت بازرگانی، جلد ۱۵، شماره ۱، صفحات ۱۴۱-۱۵۹
|
|
|
عنوان فارسی |
اولویتبندی عوامل مؤثر برعملکرد صادراتی بنگاههای صادرکننده تجهیزات ورزشی |
|
چکیده فارسی مقاله |
صاحبنظران بازاریابی صادراتی اعتقاد دارند که «شناسایی عوامل تعیینکننده عملکرد صادراتی» بهمنظور افزایش عملکرد صادراتی و دستیابی به سطوح مطلوب، مقولهای مهم و حیاتی برای شرکتها در بازار رقابتی امروز است. پژوهش حاضر با هدف شناسایی و الویتبندی عوامل مؤثر بر عملکرد صادراتی در بنگاههای صادرکننده تجهیزات و پوشاک ورزشی انجام شده است. پژوهش حاضر از نظر هدف، کاربردی و از نظر روش، پژوهشی کمّی است که جامعه آماری آن با توجه به محدودبودن تعداد شرکتهای صادرکننده تجهیزات ورزشی (32 شرکت) بر اساس جدول مورگان حداقل 23 شرکت انتخاب شد. 60 پرسشنامه در میان شرکتها توزیع و دادهها به کمک نرمافزار PLS-2 تحلیل شد. یافتهها حاکی از آن است که عوامل تعیینکننده در عملکرد صادراتی صنعت پوشاک و تجهیزات ورزشی بهترتیب اولویت اثرگذاری عبارتاند از:1. عوامل محیطی؛ 2. تعهد صادراتی مدیران؛ 3. راهبرد بازاریابی مدیران؛ 4. مشوقهای صادراتی؛ 5. ویژگیهای عینی شرکت. در پایان پژوهش، پیشنهادها و راهکارهایی برای بهبود و ارتقای وضعیت عملکرد صادراتی در صنعت پوشاک و تجهیزات ورزشی ارائه شده است. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
|
|
عنوان انگلیسی |
|
|
چکیده انگلیسی مقاله |
|
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
|
|
نویسندگان مقاله |
رضا محمد کاظمی | reza mohammad کارشناسی ارشد، دانشگاه تهران سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تهران (Tehran university)
ابوالفضل صولتی | کارشناسی ارشد، دانشگاه تهران. سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تهران (Tehran university)
الهه کیانی |
|
|
نشانی اینترنتی |
http://jbmp.sbu.ac.ir/article/view/13931 |
فایل مقاله |
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1509/article-1509-461591.pdf |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
مقالات |
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|