چشم انداز مدیریت بازرگانی، جلد ۱۵، شماره ۱، صفحات ۶۹-۸۸

عنوان فارسی عوامل مؤثر بر نگرش و قصد خرید برندهای لوکس
چکیده فارسی مقاله چکیده در پژوهش حاضر، تأثیر همزمان سه عامل اجتماعی، شخصیتی و برند بر نگرش مصرف‌کنندگان نسبت به برند لوکس «آدیداس» و تأثیر این نگرش بر قصد خرید محصول­های این برند بررسی می‌شود. پژوهش حاضر از این نظر مهم است که در مبانی نظری نگرش، تأثیر همزمان سه عامل اجتماعی، شخصیتی و برند بر نگرش کمتر سنجیده شده است. پژوهش حاضر توصیفی و از نوع پیمایشی است. جامعه آماری پژوهش، مصرف‌کنندگان کالاهای لوکس «برند آدیداس» در شهر تهران هستنند که 420 نفر به‌صورت خوشه‌ای در‌دسترس انتخاب شدند. داده‌ها با استفاده از نرم‌افزار لیزرل 8/8 و مدل‌سازی معادلات ساختاری تحلیل شدند. یافته­ها نشان می­دهد که عوامل شخصیتی و عوامل اجتماعی بر نگرش تأثیر گذار هستند. عوامل مربوط به برند بر کیفیت ادراک‌شده و کیفیت ادراک‌‎شده بر نگرش مصرف‌کنندگان و درنهایت بر قصد خرید آنان تأثیرگذار است.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله زهره دهدشتی شاهرخ | dehdashti shahrokh


محمد مهدی احمدی | mohammad mehdi



نشانی اینترنتی http://jbmp.sbu.ac.ir/article/view/12233
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1509/article-1509-461588.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده مقالات
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات