|
چشم انداز مدیریت بازرگانی، جلد ۱۵، شماره ۱، صفحات ۶۹-۸۸
|
|
|
عنوان فارسی |
عوامل مؤثر بر نگرش و قصد خرید برندهای لوکس |
|
چکیده فارسی مقاله |
چکیده در پژوهش حاضر، تأثیر همزمان سه عامل اجتماعی، شخصیتی و برند بر نگرش مصرفکنندگان نسبت به برند لوکس «آدیداس» و تأثیر این نگرش بر قصد خرید محصولهای این برند بررسی میشود. پژوهش حاضر از این نظر مهم است که در مبانی نظری نگرش، تأثیر همزمان سه عامل اجتماعی، شخصیتی و برند بر نگرش کمتر سنجیده شده است. پژوهش حاضر توصیفی و از نوع پیمایشی است. جامعه آماری پژوهش، مصرفکنندگان کالاهای لوکس «برند آدیداس» در شهر تهران هستنند که 420 نفر بهصورت خوشهای دردسترس انتخاب شدند. دادهها با استفاده از نرمافزار لیزرل 8/8 و مدلسازی معادلات ساختاری تحلیل شدند. یافتهها نشان میدهد که عوامل شخصیتی و عوامل اجتماعی بر نگرش تأثیر گذار هستند. عوامل مربوط به برند بر کیفیت ادراکشده و کیفیت ادراکشده بر نگرش مصرفکنندگان و درنهایت بر قصد خرید آنان تأثیرگذار است. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
|
|
عنوان انگلیسی |
|
|
چکیده انگلیسی مقاله |
|
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
|
|
نویسندگان مقاله |
زهره دهدشتی شاهرخ | dehdashti shahrokh
محمد مهدی احمدی | mohammad mehdi
|
|
نشانی اینترنتی |
http://jbmp.sbu.ac.ir/article/view/12233 |
فایل مقاله |
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1509/article-1509-461588.pdf |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
مقالات |
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|