|
چشم انداز مدیریت بازرگانی، جلد ۱۵، شماره ۱، صفحات ۳۳-۵۰
|
|
|
عنوان فارسی |
شناسایی و اولویتبندی انتظارهای دانشجویی از خدمات بانکی |
|
چکیده فارسی مقاله |
چکیده هدف تمام سازمانهای خدماتی ازجمله بانکها ارائه خدمات مناسب و موردرضایت مشتریان است. با توجه به محیط رقابتی و پویای بانکداری امروز، اکثر بانکها برای حفظ جایگاه خود در بازار مالی بهدنبال شناسایی و برآوردن نیازهای گروه خاصی از مشتریان خود هستند. پژوهش حاضر با هدف شناسایی و اولویتبندی انتظارهای دانشجویی از خدمات بانکی انجام شده است؛ در این راستا، پس از انجام مصاحبه با دانشجویان، با استفاده از تکنیک تحلیل محتوا 42 نیاز و انتظار بانکی دانشجویان استخراج شد و پس از قراردادن این 42 شاخص در پرسشنامه نهایی و توزیع آن، 388 پرسشنامه نهایی با استفاده از آزمونهای میانگین تکنمونهای و فریدمن تحلیل و بررسی شد. یافتههای پژوهش حاکی از آن است که عوامل اصلی نیازها و انتظارها درمجموع به 7 بُعد اصلی (7P بازاریابی) قابلتقسیم است که عبارتاند از: خدمات بانکی (محصول)، قیمت، ترفیع، توزیع، کارکنان، امکانات، داراییهای فیزیکی و مدیریت عملیات و فرآیند که تمامی این ابعاد بهعنوان نیاز دانشجویان شناسایی شدند. بر اساس نتایج آزمون فریدمن، عامل توزیع، مدیریت عملیات و فرآیند، خدمات بانکی، قیمت، کارکنان، داراییهای فیزیکی و ترفیع به ترتیب اولویتهای اول تا هفتم را به خود اختصاص دادند. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
خدمت، کیفیت خدمات، بانک، نیاز، انتظار، دانشجو.، |
|
عنوان انگلیسی |
|
|
چکیده انگلیسی مقاله |
|
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
|
|
نویسندگان مقاله |
منیژه قره چه |
سید محمود حسینی | seyed mahmoud
سمیه عربعامری |
|
|
نشانی اینترنتی |
http://jbmp.sbu.ac.ir/article/view/12231 |
فایل مقاله |
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1509/article-1509-461586.pdf |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
مقالات |
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|