چشم انداز مدیریت بازرگانی، جلد ۱۵، شماره ۱، صفحات ۱۳-۳۲

عنوان فارسی تأثیر دوگانگی بازارگرایی و دوگانگی نوآوری بر عملکرد بنگاه
چکیده فارسی مقاله چکیده با توجه به رقابت روزافزون در کسب‌وکارهای صنایع غذایی و نقش مهم مؤلفه‌هایی همچون بازارگرایی و نوآوری در کمک به بنگاه­ها برای دستیابی به موفقیت در فضای پویای کسب‌وکارهای کنونی و همچنین با توجه به اهمیت عامل دوگانگی در دستیابی بنگاه به مزیت رقابتی، در پژوهش حاضر، تأثیر دوگانگی بازارگرایی و دوگانگی نوآوری بر عملکرد بنگاه­های فعال صنایع غذایی بررسی شده است؛ به این منظور اطلاعات مدیران و کارشناسان بنگاه­های فعال صنایع غذایی شرکت‌کننده در بیست‌و‌یکمین «نمایشگاه بین‌المللی صنایع کشاورزی، مواد غذایی، ماشین­آلات و صنایع وابسته» از طریق ابزار پرسشنامه گردآوری‌شده و با روش مدل‌سازی معادلات ساختاری تجزیه‌وتحلیل شد. نتایج نشان می­دهد توجه همزمان بر بُعد اکتشاف و بهره‌برداری در بازارگرایی بر ویژگی دوگانگی نوآوری در بنگاه تأثیر مثبت و مستقیم دارد؛ همچنین دوگانگی بازارگرایی از طریق دوگانگی نوآوری به‌صورت غیرمستقیم بر بهبود عملکرد بنگاه­ها تأثیرگذار است.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله ایدا شیوا |


هاشم اقازاده |


علی حیدری |



نشانی اینترنتی http://jbmp.sbu.ac.ir/article/view/12229
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1509/article-1509-461585.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده مقالات
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات