|
چشم انداز مدیریت بازرگانی، جلد ۱۵، شماره ۱، صفحات ۱۳-۳۲
|
|
|
عنوان فارسی |
تأثیر دوگانگی بازارگرایی و دوگانگی نوآوری بر عملکرد بنگاه |
|
چکیده فارسی مقاله |
چکیده با توجه به رقابت روزافزون در کسبوکارهای صنایع غذایی و نقش مهم مؤلفههایی همچون بازارگرایی و نوآوری در کمک به بنگاهها برای دستیابی به موفقیت در فضای پویای کسبوکارهای کنونی و همچنین با توجه به اهمیت عامل دوگانگی در دستیابی بنگاه به مزیت رقابتی، در پژوهش حاضر، تأثیر دوگانگی بازارگرایی و دوگانگی نوآوری بر عملکرد بنگاههای فعال صنایع غذایی بررسی شده است؛ به این منظور اطلاعات مدیران و کارشناسان بنگاههای فعال صنایع غذایی شرکتکننده در بیستویکمین «نمایشگاه بینالمللی صنایع کشاورزی، مواد غذایی، ماشینآلات و صنایع وابسته» از طریق ابزار پرسشنامه گردآوریشده و با روش مدلسازی معادلات ساختاری تجزیهوتحلیل شد. نتایج نشان میدهد توجه همزمان بر بُعد اکتشاف و بهرهبرداری در بازارگرایی بر ویژگی دوگانگی نوآوری در بنگاه تأثیر مثبت و مستقیم دارد؛ همچنین دوگانگی بازارگرایی از طریق دوگانگی نوآوری بهصورت غیرمستقیم بر بهبود عملکرد بنگاهها تأثیرگذار است. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
|
|
عنوان انگلیسی |
|
|
چکیده انگلیسی مقاله |
|
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
|
|
نویسندگان مقاله |
ایدا شیوا |
هاشم اقازاده |
علی حیدری |
|
|
نشانی اینترنتی |
http://jbmp.sbu.ac.ir/article/view/12229 |
فایل مقاله |
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1509/article-1509-461585.pdf |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
مقالات |
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|