چشم انداز مدیریت بازرگانی، جلد ۱۵، شماره ۲، صفحات ۱۵۵-۱۷۱

عنوان فارسی رابطه بین راهبرد‌های کسب‌و‌کار و راهبرد‌های بازاریابی در شرکت‌های کوچک و متوسط
چکیده فارسی مقاله در محیط متغیر و پویای امروزی، شرکت­ها نیازمند طراحی و بهره­گیری از راهبرد­هایی هستند که بتواند آن‌ها را در بهبود روز­افزون عملکردشان یاری­ رساند؛ از سوی دیگر ارائه ­بهترین ­عملکرد در­ زمینه‌ی بازاریابی به اساسی­ترین دغدغه­ی مدیران تبدیل شده است و می­کوشند تا به عملکرد برتر دست یابند؛ بنابراین بهره­گیری راهبرد مناسب ازجمله موارد مهم هر شرکتی است. هدف این­ مقاله بررسی رابطه ­بین راهبردهای کسب‌وکار و راهبردهای بازاریابی در شرکت­های کوچک و متوسط است. پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی و جزو پژوهش‌های همبستگی محسوب می­شود. جامعه آماری شامل 345 نفر از مدیران و کارشناسان شرکت­ها است که با استفاده از روش نمونه­گیری دردسترس و بهره­گیری از فرمول­ کوکران حجم نمونه 182 نفر لحاظ شد. برای جمع­آوری داده­های پژوهش از پرسشنامه پژوهشگر‌ساخته استفاده شد که روایی صوری آن توسط استادان دانشگاه و اعتبار سازه نیز از طریق تحلیل عاملی تأییدی با استفاده از نرم­افزار لیزرل موردبررسی قرار گرفت. پایایی پرسشنامه نیز با استفاده از آلفای کرونباخ مناسب تشخیص داده شد. نتایج حاکی از آن است که در سطح اطمینان 95 درصد بین راهبرد­های کسب­و­کار و راهبرد­های بازاریابی همبستگی قوی وجود دارد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله پرویز کفچه |
استادیار، دانشگاه کردستان.
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه کردستان (Kordestan university)

سید محمد موسوی جد | seyed mohammad moosavi jad
دانشجوی کارشناس ارشد، دانشگاه کردستان.
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه کردستان (Kordestan university)

سامان مهدوی |



نشانی اینترنتی http://jbmp.sbu.ac.ir/article/view/13944
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1509/article-1509-461583.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده مقالات
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات