|
چشم انداز مدیریت بازرگانی، جلد ۱۵، شماره ۲، صفحات ۱۵۵-۱۷۱
|
|
|
عنوان فارسی |
رابطه بین راهبردهای کسبوکار و راهبردهای بازاریابی در شرکتهای کوچک و متوسط |
|
چکیده فارسی مقاله |
در محیط متغیر و پویای امروزی، شرکتها نیازمند طراحی و بهرهگیری از راهبردهایی هستند که بتواند آنها را در بهبود روزافزون عملکردشان یاری رساند؛ از سوی دیگر ارائه بهترین عملکرد در زمینهی بازاریابی به اساسیترین دغدغهی مدیران تبدیل شده است و میکوشند تا به عملکرد برتر دست یابند؛ بنابراین بهرهگیری راهبرد مناسب ازجمله موارد مهم هر شرکتی است. هدف این مقاله بررسی رابطه بین راهبردهای کسبوکار و راهبردهای بازاریابی در شرکتهای کوچک و متوسط است. پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی و جزو پژوهشهای همبستگی محسوب میشود. جامعه آماری شامل 345 نفر از مدیران و کارشناسان شرکتها است که با استفاده از روش نمونهگیری دردسترس و بهرهگیری از فرمول کوکران حجم نمونه 182 نفر لحاظ شد. برای جمعآوری دادههای پژوهش از پرسشنامه پژوهشگرساخته استفاده شد که روایی صوری آن توسط استادان دانشگاه و اعتبار سازه نیز از طریق تحلیل عاملی تأییدی با استفاده از نرمافزار لیزرل موردبررسی قرار گرفت. پایایی پرسشنامه نیز با استفاده از آلفای کرونباخ مناسب تشخیص داده شد. نتایج حاکی از آن است که در سطح اطمینان 95 درصد بین راهبردهای کسبوکار و راهبردهای بازاریابی همبستگی قوی وجود دارد. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
|
|
عنوان انگلیسی |
|
|
چکیده انگلیسی مقاله |
|
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
|
|
نویسندگان مقاله |
پرویز کفچه | استادیار، دانشگاه کردستان. سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه کردستان (Kordestan university)
سید محمد موسوی جد | seyed mohammad moosavi jad دانشجوی کارشناس ارشد، دانشگاه کردستان. سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه کردستان (Kordestan university)
سامان مهدوی |
|
|
نشانی اینترنتی |
http://jbmp.sbu.ac.ir/article/view/13944 |
فایل مقاله |
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1509/article-1509-461583.pdf |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
مقالات |
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|