چشم انداز مدیریت بازرگانی، جلد ۱۵، شماره ۲، صفحات ۱۳۷-۱۵۳

عنوان فارسی تأثیر هوش هیجانی بر عشق به برند با تبیین نقش میانجی اعتماد به برند
چکیده فارسی مقاله چکیده ﻫﺪف ﭘﮋوﻫﺶ ﺣﺎﺿﺮ ﺑﺮرﺳﻲ راﺑﻄﻪ ﺑﻴﻦ هوش هیجانی و عشق به برند مشتریان «برند ال‌جی» اﺳﺖ. اﻳﻦ ﭘﮋوﻫﺶ از نظر ﻫﺪف ﻛﺎرﺑﺮدی و از ﻧﻈﺮ جمع‌آوری داده‌ها، ﭘﻴﻤﺎﻳﺸﻲ - ﺗﻮﺻﻴﻔﻲ اﺳﺖ. ﺟﺎﻣﻌﻪ آﻣﺎری این پژوهش ﻛﻠﻴﻪ ﻣﺼﺮف‌ﻛﻨﻨﺪﮔﺎن «برند ال‌جی» ﺗﺸﻜﻴﻞ می‌دهد ﻛﻪ ﺑﺎ اﺳﺘﻔﺎده از روش نمونه‌گیری ﺗﺼﺎدﻓﻲ محدود، ﻣﺘﻨﺎﺳﺐ ﺑﺎ ﺣﺠﻢ ﺟﺎﻣﻌﻪ، ﭘﺮﺳﺸﻨﺎﻣﻪ در میان بانک ایمیل 107 هزارتایی کاربران فعال اینترنت ﺗﻮزﻳﻊ و درنهایت 1772 ﭘﺮﺳﺸﻨﺎﻣﻪ ﻗﺎﺑﻞ‌اﺳﺘﻔﺎده بررسی و ﺗﺤﻠﻴﻞ شد. برای بررسی و ﺗﺤﻠﻴﻞ داده‌های ﺟﻤﻊآوری‌ﺷﺪه از نرم‌افزار Lisre l8.8 ﺑﺮای اﻧﺠﺎم ﺗﺤﻠﻴﻞ ﻋﺎﻣﻠﻲ ﺗأﻳﻴﺪی و آزﻣﻮن الگوی پژوهش و ﻫﻤﭽﻨﻴﻦ ﺑﻪ‌ﻣﻨﻈﻮر ﺑﺮرﺳﻲ ﭘﺎﻳﺎﻳﻲ و آمار توصیفی از ﻧﺮم‌اﻓﺰار SPSS21 اﺳﺘﻔﺎده شد. ﻧﺘﺎﻳﺞ ﺣﺎﻛﻲ از آن اﺳﺖ ﻛﻪ رابطه مثبت و معناداری بین هوش هیجانی و ﻋﺸﻖ به ﺑﺮﻧﺪ وجود ندارد و هوش هیجانی اثر مثبت و معناداری بر اعتماد به برند دارد؛ همچنین یافته‌ها رابطه مثبت و معنادار اعتماد به برند بر عشق به برند را نشان می‌دهد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله هوش هیجانی، عشق به برند، اعتماد به برند.،

عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله ابوالحسن حسینی |
استادیار، دانشگاه مازندران.
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه مازندران (Mazandaran university)

میثم شیر خدایی | shir khodaei
دانشجوی کارشناسی ارشد، دانشگاه مازندران.
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه مازندران (Mazandaran university)

سعید سعیدی |



نشانی اینترنتی http://jbmp.sbu.ac.ir/article/view/13943
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1509/article-1509-461582.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده مقالات
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات