|
چشم انداز مدیریت بازرگانی، جلد ۱۵، شماره ۲، صفحات ۱۲۱-۱۳۶
|
|
|
عنوان فارسی |
ارزیابی کیفیت وبسایت شرکت بیمه پارسیان |
|
چکیده فارسی مقاله |
امروزه بیشتر شرکتهای بیمهگر خدمات خود را از طریق وبسایتهای رسمی ارائه میدهند. با توجه به نقش مهم کیفیت وبسایت در جلب نظر مشتریان، این پژوهش میکوشد تا با اتکا به الگوی ایـکوال، کیفیت وبسایت «شرکت بیمه پارسیان» را از منظر کاربران آن تحلیل کند؛ بدین منظور پرسشنامهای استاندارد از طریق پست الکترونیک برای 400 نفر از کاربران وبسایت شرکت ارسال شد. تحلیل دادههای 232 پرسشنامه معتبر گردآوریشده نشاندهنده فاصلهای معنادار بین وضع موجود و وضع آرمانی وبسایت از منظر کاربران بود. با توجه به نتایج تحلیلهای رگرسیونی، پیشنهاد میشود برای دستیابی به سطح آرمانی موردنظر کاربران ابتدا بر قابلیت استفاده، سپس تعامل خدمات و درنهایت کیفیت اطلاعات وبسایت تمرکز شود؛ درضمن از تحلیل واریانس عاملی با اندازههای تکراری برای رتبهبندی عوامل مؤثر بر هر مؤلفه استفاده شد. نتایج این تحلیل نشان داد که در بُعد قابلیت استفاده عامل «سهولت استفاده» در رتبه نخست و عامل «جذابیت ظاهری» در رتبه انتهایی، در بُعد تعامل خدمات عامل «صداقت و پاسخگویی در ارائه خدمات» در رتبه نخست و عامل «امنیت تراکنشها» در رتبه انتهایی و در بُعد کیفیت اطلاعات عامل «بهنگامبودن اطلاعات» در رتبه نخست و «قابلفهمبودن اطلاعات» در رتبه انتهایی قرار دارند |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
|
|
عنوان انگلیسی |
|
|
چکیده انگلیسی مقاله |
|
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
|
|
نویسندگان مقاله |
رحیم فو کردی | فو kordi کارشناس ارشد، دانشگاه آزاد اسلامی قم.
شهلا کلهر |
|
|
نشانی اینترنتی |
http://jbmp.sbu.ac.ir/article/view/13942 |
فایل مقاله |
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1509/article-1509-461581.pdf |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
مقالات |
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|