|
چشم انداز مدیریت بازرگانی، جلد ۱۵، شماره ۲، صفحات ۶۹-۸۷
|
|
|
عنوان فارسی |
تأثیر عوامل مرتبط با مشتری بر وابستگی و تعهد مشتریان به واسطه پذیرش برنامههای بازاریابی رابطهمند |
|
چکیده فارسی مقاله |
جذب، حفظ و ارتباط بلندمدت مشتری با سازمان ازجمله مؤلفههایی است که بازاریابی رابطهمند بر آن تأکید زیادی دارد. برنامههای رابطهمند ارائهشده توسط سازمان باید به نحوی باشند که موردپذیرش مشتریان قرار گیرند تا به سازمان، وابسته و متعهد شوند؛ ازاینرو پژوهش حاضر که مطالعهای توصیفی و از نوع پیمایشی است، تأثیر عوامل مشتری که شامل تنوعطلبی، حریم خصوصی، تکرار خرید و درگیری است را بر وابستگی و تعهد آنان بررسی میکند؛ بدین منظور، بر اساس الگوی مفهومی پژوهش، روابط علّی بین متغیرهای عوامل مشتری، پذیرش برنامههای رابطهمند، تعهد و وابستگی مسافران به هتل و نوع تأثیرگذاری عوامل مشتری بهصورت مستقیم و غیرمستقیم فرضیهسازی و بررسی شد و اطلاعات لازم با استفاده از پرسشنامه بهصورت غیرتصادفی دردسترس در میان مسافران هتلهای 5 ستاره مشهد با حجم نمونه 384 عدد جمعآوری شد و با استفاده از تحلیل معادلات ساختاری مورد آزمون قرار گرفت. نتایج حاکی از آن است که تمامی عوامل مشتری بررسیشده در این پژوهش بر وابستگی و تعهد آنان به سازمان تأثیر مثبت و معناداری دارد. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
|
|
عنوان انگلیسی |
|
|
چکیده انگلیسی مقاله |
|
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
|
|
نویسندگان مقاله |
بهناز شیرازی | استاد، دانشگاه فردوسی مشهد نویسنده مسئول . سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه فردوسی (Ferdowsi university)
فریبرز رحیم نیا | استاد، دانشگاه فردوسی مشهد. سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه فردوسی (Ferdowsi university)
سعید مرتضوی |
|
|
نشانی اینترنتی |
http://jbmp.sbu.ac.ir/article/view/13939 |
فایل مقاله |
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1509/article-1509-461578.pdf |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
مقالات |
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|