|
چشم انداز مدیریت بازرگانی، جلد ۱۵، شماره ۳، صفحات ۱۲۵-۱۴۰
|
|
|
عنوان فارسی |
رابطه قابلیتهای پویا و عملکرد شرکت با میانجیگری قابلیتهای عملیاتی |
|
چکیده فارسی مقاله |
قابلیتهای عملیاتی ازجمله مهمترین قابلیتهای سازمانی هستند که میزان قوت و ضعف آنها نقش تأثیرگذاری بر عملکرد شرکتها دارد. با اینحال، در شرایط پویایی محیط خارجی، ضرورت دارد که این قابلیتها بهروزرسانی و اصلاح شوند. پژوهشها نشان میدهند که مجموعهای از قابلیتهای سازمانی باعنوان «قابلیتهای پویا» وجود دارند که نوسازی و بازپیکرهبندی قابلیتهای عملیاتی مانند قابلیتهای بازاریابی و فناورانه را میسر میکنند. پژوهش حاضر با هدف بررسی تأثیر قابلیتهای عملیاتی در میانجیگری رابطه بین قابلیتهای پویا و عملکرد شرکت انجام شده است. جامعه آماری پژوهش شامل شرکتهای مشاوره مدیریت کشور ایران بود. برای گردآوری دادهها، پرسشنامهای طراحی و در میان مدیران عامل این شرکتها توزیع شد. برای بررسی وتحلیل دادهها از مدلسازی معادلات ساختاری واریانسمحور استفاده شد. نتایج نشان داد که عملکرد شرکت و قابلیتهای عملیاتی در شرکتهایی قویتر هستند که قابلیتهای پویای قویتری داشته باشند؛ بهعلاوه قابلیتهای عملیاتی، رابطه بین قابلیتهای پویا و عملکرد شرکت را میانجیگری میکند. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
قابلیتهای پویا، قابلیتهای عملیاتی، عملکرد شرکت.، |
|
عنوان انگلیسی |
|
|
چکیده انگلیسی مقاله |
|
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
|
|
نویسندگان مقاله |
علی حیدری | استاد، دانشگاه تهران. سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تهران (Tehran university)
علی دیواندری | استاد، دانشگاه علامه طباطبائی. سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه علامه طباطبایی (Allameh tabatabaii university)
سید محمد اعرابی | seyed mohammad دانش آموخته دکتری، دانشگاه تهران نویسنده مسئول . سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تهران (Tehran university)
نادر سید کلالی | seyed kalali
|
|
نشانی اینترنتی |
http://jbmp.sbu.ac.ir/article/view/16468 |
فایل مقاله |
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1509/article-1509-461572.pdf |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
مقالات |
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|