چشم انداز مدیریت بازرگانی، جلد ۱۵، شماره ۳، صفحات ۱۲۵-۱۴۰

عنوان فارسی رابطه قابلیت‌های پویا و عملکرد شرکت با میانجی‌گری قابلیت‌های عملیاتی
چکیده فارسی مقاله قابلیت­های عملیاتی ازجمله مهم­ترین قابلیت­های سازمانی هستند که میزان قوت و ضعف آن­ها نقش تأثیرگذاری بر عملکرد شرکت­ها دارد. با این­حال، در شرایط پویایی محیط خارجی، ضرورت دارد که این قابلیت‌ها به­روزرسانی و اصلاح شوند. پژوهش­ها نشان می­دهند که مجموعه­ای از قابلیت­های سازمانی با‌عنوان «قابلیت­های پویا» وجود دارند که نوسازی و بازپیکره­بندی قابلیت­های عملیاتی مانند قابلیت­های بازاریابی و فناورانه را میسر می­کنند. پژوهش حاضر با هدف بررسی تأثیر قابلیت­های عملیاتی در میانجی‌گری رابطه بین قابلیت­های پویا و عملکرد شرکت انجام شده است. جامعه آماری پژوهش شامل شرکت‌های مشاوره مدیریت کشور ایران بود. برای گردآوری داده‌ها، پرسشنامه‌ای طراحی و در میان مدیران عامل این شرکت­ها توزیع شد. برای بررسی ‌و­تحلیل داده‌ها از مدل­سازی معادلات ساختاری واریانس­محور استفاده شد. نتایج نشان داد که عملکرد شرکت و قابلیت­های عملیاتی در شرکت­هایی قوی­تر هستند که قابلیت­های پویای قوی‌تری داشته باشند؛ به‌علاوه قابلیت‌های عملیاتی، رابطه بین قابلیت­های پویا و عملکرد شرکت را میانجی‌گری می‌کند.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله قابلیت‌های پویا، قابلیت‌های عملیاتی، عملکرد شرکت.،

عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله علی حیدری |
استاد، دانشگاه تهران.
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تهران (Tehran university)

علی دیواندری |
استاد، دانشگاه علامه طباطبائی.
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه علامه طباطبایی (Allameh tabatabaii university)

سید محمد اعرابی | seyed mohammad
دانش آموخته دکتری، دانشگاه تهران نویسنده مسئول .
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تهران (Tehran university)

نادر سید کلالی | seyed kalali



نشانی اینترنتی http://jbmp.sbu.ac.ir/article/view/16468
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1509/article-1509-461572.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده مقالات
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات