|
چشم انداز مدیریت بازرگانی، جلد ۱۵، شماره ۳، صفحات ۱۰۷-۱۲۴
|
|
|
عنوان فارسی |
نقش میانجی رضایت در تأثیر تصویر مقصد بر توسعۀ گردشگری مذهبی |
|
چکیده فارسی مقاله |
تصویر مقصد و رضایت گردشگر از اجزای کلیدی دستیابی به موفقیت در بهبود و توسعه صنعت گردشگری بهشمار میآید. هدف مقاله حاضر بررسی و تعیین میزان تأثیرگذاری تصویر مقصد و رضایت گردشگران مذهبی از امکانات و خدمات گردشگری ارائهشده بر توسعه گردشگری مذهبی در شهر قم است. در پژوهش حاضر برای تحلیل نقش میانجی رضایت در تأثیر تصویر مقصد بر توسعه گردشگری مذهبی از الگوی تلفیقی استفاده شده است. روش پژوهش، توصیفی و از نوع پیمایشی است. با استفاده از نمونهگیری دردسترس تعداد 215 پرسشنامه با پایایی 937/0 جمعآوری شد. برای تحلیل دادهها از روش حداقل مربعات جزئی با استفاده از نرمافزار PLS2 استفاده شده است. یافتههای پژوهش نشان داد که تصویر مقصد بر توسعه گردشگری مذهبی با اثر کل 67/0، تأثیرگذار است که بهصورت مستقیم اثر ضعیف و بهصورت غیرمستقیم از طریق متغیر میانجی رضایت اثر قوی دارد. این موضوع نشان میدهد که اثر غیرمستقیم متغیر رضایت گردشگر در این رابطه بیشتر از اثر مستقیم است؛ درنتیجه رضایت گردشگر نقش اساسی در این رابطه دارد. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
|
|
عنوان انگلیسی |
|
|
چکیده انگلیسی مقاله |
|
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
|
|
نویسندگان مقاله |
سید فتح الله امیری عقدایی | syad fathollah amiri aghdaei استادیار، گروه مدیریت ،دانشکده علوم اداری و اقتصاد، دانشگاه اصفهان. سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه اصفهان (Isfahan university)
حسین رضایی دولت ابادی | استادیار، گروه مدیریت ،دانشکده علوم اداری و اقتصاد، دانشگاه اصفهان سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه اصفهان (Isfahan university)
اذر نوش انصاری | azar noosh دانشجوی دکتری، دانشگاه شهید بهشتی.
حسان العجی | العجی
|
|
نشانی اینترنتی |
http://jbmp.sbu.ac.ir/article/view/16467 |
فایل مقاله |
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1509/article-1509-461571.pdf |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
مقالات |
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|