|
چشم انداز مدیریت بازرگانی، جلد ۱۵، شماره ۳، صفحات ۷۳-۹۰
|
|
|
عنوان فارسی |
نقش میانجی کارآفرینی صادراتی در تأثیر عوامل مؤثر بر عملکرد صادراتی |
|
چکیده فارسی مقاله |
کارکرد صادراتی شرکتها ازجمله متغیرهایی است که در متون بازاریابی بینالملل بر آن تأکید شده است. هدف این پژوهش، ارائه تعریف درستی از کارآفرینی صادراتی و ابعاد آن و بررسی تأثیر کارآفرینی صادراتی بر عملکرد صادراتی بر اساس دیدگاه منبعمحور و رودیکرد اقتضایی است. پژوهش حاضر کاربردی و از نظر هدف، توصیفی است. به کمک جدول مورگان نمونه 285تایی از 1045 صادرکننده برتر سال 1393 بهدست آمد و با نمونهگیری ساده، 301 پرسشنامه بهصورت الکترونیکی جمعآوری شد. پایایی با بررسی سازگاری درونی و روایی از طریق روایی همگرا و واگرا موردتأیید قرار گرفت. بررسی فرضیهها نیز در قالب مدل معادلات ساختاری و به کمک نرمافزار Smart PLS2 انجام شد. در سطح اطمینان 05/0 نتایج نشان داد که کارآفرینی صادراتی وابستگی مثبتی با عوامل داخلی چون تعهد صادراتی مدیریت و منابع مرتبط با تجربه و ساختار و عوامل اقتضایی محیطی مثل شدت رقابت و تفاوت بین بازارهای صادراتی شرکت دارد؛ همچنین کارآفرینی صادراتی بهطور مثبت عملکرد صادراتی را تحتتأثیر قرار میدهد |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
|
|
عنوان انگلیسی |
|
|
چکیده انگلیسی مقاله |
|
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
|
|
نویسندگان مقاله |
عباسعلی رستگار | دانشجوی دکتری، دانشگاه سمنان. سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه سمنان (Semnan university)
عاطفه شعبانی |
|
|
نشانی اینترنتی |
http://jbmp.sbu.ac.ir/article/view/17358 |
فایل مقاله |
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1509/article-1509-461569.pdf |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
مقالات |
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|