چشم انداز مدیریت بازرگانی، جلد ۱۶، شماره ۱، صفحات ۱۲۵-۱۴۲

عنوان فارسی پاسخ رفتاری مصرف‌کننده به راهبردهای بازاریابی خیرخواهانه در چارچوب SOR
چکیده فارسی مقاله در سال­های اخیر شرکت­ها برای به­دست­آوردن سهمی از بازار مصرف­کنندگان از روش­های گوناگونی استفاده می­کنند. یکی ازاین‌ روش­ها که امروزه موردتوجه بنگاه­ها قرار گرفته است، حمایت از راهبرد‌های بازاریابی خیرخواهانه است؛ ازاین‌رو هدف پژوهش حاضر بررسی تأثیر راهبرد­های بازاریابی خیرخواهانه بر قضاوت اخلاقی و افزایش قصد خرید مصرف‌کننده در چارچوب محرک- ارگانیسم- پاسخ (SOR) است. روش پژوهش حاضر از نظر هدف، کاربردی و بر حسب روش توصیفی است که با به‌کارگیری ابزار پرسشنامه بومی­شده و روش پیمایشی داده‌های موردنیاز جمع‌آوری شده است. جامعه آماری این پژوهش، تمامی استفاده­کنندگان خدمات آموزشی «کانون قلم­چی» در استان قم است که با استفاده از روش نمونه­گیری تصادفی ساده، تعداد 360 نمونه قابل‌قبول جمع‌آوری شد. تجزیه‌وتحلیل داده­ها با استفاده از تحلیل همبستگی و الگویابی معادلات ساختاری و با کمک نرم‌افزار AMOS 24 انجام شده است. نتایج پژوهش نشان می­دهد که راهبرد­های بازاریابی خیرخواهانه (تناسب برند- علت، انس با علت و اهمیت علت) بر قضاوت اخلاقی مصرف‌کننده اثر مثبت و معناداری دارند و قضاوت اخلاقی نیز بر قصد مصرف‌کننده اثر مثبت و معناداری دارد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله علی حمیدی زاده |
استادیار، دانشگاه تهران.
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تهران (Tehran university)

محمد رحیم اسفیدانی | mohammad rahim
دانشجوی دکتری، دانشگاه تهران.
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تهران (Tehran university)

نیما سلطا نی نژاد | سلطا نی nejad
کارشناس ارشد، دانشگاه تهران.
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تهران (Tehran university)

علی اصغر رشید | ali asghar



نشانی اینترنتی http://jbmp.sbu.ac.ir/article/view/18588
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1509/article-1509-461559.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده مقالات
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات