|
چشم انداز مدیریت بازرگانی، جلد ۱۶، شماره ۱، صفحات ۱۲۵-۱۴۲
|
|
|
عنوان فارسی |
پاسخ رفتاری مصرفکننده به راهبردهای بازاریابی خیرخواهانه در چارچوب SOR |
|
چکیده فارسی مقاله |
در سالهای اخیر شرکتها برای بهدستآوردن سهمی از بازار مصرفکنندگان از روشهای گوناگونی استفاده میکنند. یکی ازاین روشها که امروزه موردتوجه بنگاهها قرار گرفته است، حمایت از راهبردهای بازاریابی خیرخواهانه است؛ ازاینرو هدف پژوهش حاضر بررسی تأثیر راهبردهای بازاریابی خیرخواهانه بر قضاوت اخلاقی و افزایش قصد خرید مصرفکننده در چارچوب محرک- ارگانیسم- پاسخ (SOR) است. روش پژوهش حاضر از نظر هدف، کاربردی و بر حسب روش توصیفی است که با بهکارگیری ابزار پرسشنامه بومیشده و روش پیمایشی دادههای موردنیاز جمعآوری شده است. جامعه آماری این پژوهش، تمامی استفادهکنندگان خدمات آموزشی «کانون قلمچی» در استان قم است که با استفاده از روش نمونهگیری تصادفی ساده، تعداد 360 نمونه قابلقبول جمعآوری شد. تجزیهوتحلیل دادهها با استفاده از تحلیل همبستگی و الگویابی معادلات ساختاری و با کمک نرمافزار AMOS 24 انجام شده است. نتایج پژوهش نشان میدهد که راهبردهای بازاریابی خیرخواهانه (تناسب برند- علت، انس با علت و اهمیت علت) بر قضاوت اخلاقی مصرفکننده اثر مثبت و معناداری دارند و قضاوت اخلاقی نیز بر قصد مصرفکننده اثر مثبت و معناداری دارد. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
|
|
عنوان انگلیسی |
|
|
چکیده انگلیسی مقاله |
|
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
|
|
نویسندگان مقاله |
علی حمیدی زاده | استادیار، دانشگاه تهران. سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تهران (Tehran university)
محمد رحیم اسفیدانی | mohammad rahim دانشجوی دکتری، دانشگاه تهران. سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تهران (Tehran university)
نیما سلطا نی نژاد | سلطا نی nejad کارشناس ارشد، دانشگاه تهران. سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تهران (Tehran university)
علی اصغر رشید | ali asghar
|
|
نشانی اینترنتی |
http://jbmp.sbu.ac.ir/article/view/18588 |
فایل مقاله |
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1509/article-1509-461559.pdf |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
مقالات |
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|