|
چشم انداز مدیریت بازرگانی، جلد ۱۶، شماره ۱، صفحات ۱۱۱-۱۲۴
|
|
|
عنوان فارسی |
عوامل مؤثر بر تمایل مصرفکنندگان به خرید بیشتر در صنعت بیمه |
|
چکیده فارسی مقاله |
پژوهش حاضر با هدف بررسی تأثیر کیفیت خدمات، ارزش ادراکشده، رضایت مشتری و تصویر ذهنی بر تمایلات رفتاری مصرفکنندگان صورت گرفته است. پژوهش از نظر هدف کاربردی و از لحاظ گردآوری دادهها جزو پژوهشهای توصیفی - پیمایشی است که بر روی نمونهای 517 نفری از مشتریان «بیمه ایران» در شهرستان بجنورد انجام گرفت. ازجمله محدودیتهای این پژوهش هزینهبربودن و دردسترسنبودن تمام مشتریان صنعت بیمه است. در این پژوهش 9 فرضیه بررسی شد که در نتایج تحلیل عاملی تأییدی و مدلیابی معادلات ساختاری، دو فرضیه که تأثیر کیفیت خدمات بر تمایلات رفتاری و همچنین تأثیر ارزش ادراکشده بر تصویر شرکت را بررسی میکردند، رد شدند. از کاربردهای مدیریتی پژوهش، بررسی تأثیر کیفیت خدمات و ارزش ادراک شده و چگونگی تأثیر آن بر رضایت مشتری، تصویر شرکت و تمایلات رفتاری مصرفکنندگان است که کاربردهای بسیاری در صنایع و سازمانها دارد. نوآوری پژوهش، بررسی مدل ارائهشده با این حجم از متغیرها است که نشان میدهد ارائه خدمات با کیفیت بالا و ارزش ایجاد شده برای مشتری به خوبی میتواند به رضایت زیاد مشتری منجر شود؛ بنابراین تصویر ذهنی ایجادشده از شرکت را تحتتأثیر قرار میدهد و باعث حفظ مشتریان میشود. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
|
|
عنوان انگلیسی |
|
|
چکیده انگلیسی مقاله |
|
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
|
|
نویسندگان مقاله |
سید مهدی جلالی | seyed mehdi کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد فیروزکوه. سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه آزاد اسلامی فیروزکوه (Islamic azad university of firouzkooh)
اعظم منصوری |
|
|
نشانی اینترنتی |
http://jbmp.sbu.ac.ir/article/view/18587 |
فایل مقاله |
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1509/article-1509-461558.pdf |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
مقالات |
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|