چشم انداز مدیریت بازرگانی، جلد ۱۶، شماره ۱، صفحات ۱۱۱-۱۲۴

عنوان فارسی عوامل مؤثر بر تمایل مصرف‌کنندگان به خرید بیشتر در صنعت بیمه
چکیده فارسی مقاله پژوهش حاضر با هدف بررسی تأثیر کیفیت خدمات، ارزش ادراک­شده، رضایت مشتری و تصویر ذهنی بر تمایلات رفتاری مصرف­کنندگان صورت گرفته است. پژوهش از نظر هدف کاربردی و از لحاظ گردآوری داده­ها جزو پژوهش­های توصیفی - پیمایشی است که بر روی نمونه­ای 517 نفری از مشتریان «بیمه ایران» در شهرستان بجنورد انجام گرفت. ازجمله محدودیت­های این پژوهش هزینه‌بر­بودن و در­دسترس­نبودن تمام مشتریان صنعت بیمه است. در این پژوهش 9 فرضیه بررسی شد که در نتایج تحلیل عاملی تأییدی و مدل­یابی معادلات ساختاری، دو فرضیه که تأثیر کیفیت خدمات بر تمایلات رفتاری و همچنین تأثیر ارزش ادراک­شده بر تصویر شرکت را بررسی می­کردند، رد شدند. از کاربردهای مدیریتی پژوهش، بررسی تأثیر کیفیت خدمات و ارزش ادراک ­شده و چگونگی تأثیر آن بر رضایت مشتری، تصویر شرکت و تمایلات­ رفتاری مصرف­کنندگان است که کاربردهای بسیاری در صنایع و سازمان­ها دارد. نوآوری پژوهش، بررسی مدل ارائه­شده با این حجم از متغیرها است که نشان می­دهد ارائه خدمات با کیفیت بالا و ارزش ایجاد شده برای مشتری به خوبی می­تواند به رضایت زیاد مشتری منجر شود؛ بنابراین تصویر ذهنی ایجاد­شده از شرکت را تحت­تأثیر قرار می­دهد و باعث حفظ مشتریان می­شود.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله سید مهدی جلالی | seyed mehdi
کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد فیروزکوه.
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه آزاد اسلامی فیروزکوه (Islamic azad university of firouzkooh)

اعظم منصوری |



نشانی اینترنتی http://jbmp.sbu.ac.ir/article/view/18587
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1509/article-1509-461558.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده مقالات
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات