این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
دوشنبه 1 دی 1404
چشم انداز مدیریت بازرگانی
، جلد ۱۶، شماره ۱، صفحات ۱۱۱-۱۲۴
عنوان فارسی
عوامل مؤثر بر تمایل مصرفکنندگان به خرید بیشتر در صنعت بیمه
چکیده فارسی مقاله
پژوهش حاضر با هدف بررسی تأثیر کیفیت خدمات، ارزش ادراکشده، رضایت مشتری و تصویر ذهنی بر تمایلات رفتاری مصرفکنندگان صورت گرفته است. پژوهش از نظر هدف کاربردی و از لحاظ گردآوری دادهها جزو پژوهشهای توصیفی - پیمایشی است که بر روی نمونهای 517 نفری از مشتریان «بیمه ایران» در شهرستان بجنورد انجام گرفت. ازجمله محدودیتهای این پژوهش هزینهبربودن و دردسترسنبودن تمام مشتریان صنعت بیمه است. در این پژوهش 9 فرضیه بررسی شد که در نتایج تحلیل عاملی تأییدی و مدلیابی معادلات ساختاری، دو فرضیه که تأثیر کیفیت خدمات بر تمایلات رفتاری و همچنین تأثیر ارزش ادراکشده بر تصویر شرکت را بررسی میکردند، رد شدند. از کاربردهای مدیریتی پژوهش، بررسی تأثیر کیفیت خدمات و ارزش ادراک شده و چگونگی تأثیر آن بر رضایت مشتری، تصویر شرکت و تمایلات رفتاری مصرفکنندگان است که کاربردهای بسیاری در صنایع و سازمانها دارد. نوآوری پژوهش، بررسی مدل ارائهشده با این حجم از متغیرها است که نشان میدهد ارائه خدمات با کیفیت بالا و ارزش ایجاد شده برای مشتری به خوبی میتواند به رضایت زیاد مشتری منجر شود؛ بنابراین تصویر ذهنی ایجادشده از شرکت را تحتتأثیر قرار میدهد و باعث حفظ مشتریان میشود.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
سید مهدی جلالی | seyed mehdi
کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد فیروزکوه.
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه آزاد اسلامی فیروزکوه (Islamic azad university of firouzkooh)
اعظم منصوری |
نشانی اینترنتی
http://jbmp.sbu.ac.ir/article/view/18587
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1509/article-1509-461558.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
مقالات
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات