این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
دوشنبه 1 دی 1404
چشم انداز مدیریت بازرگانی
، جلد ۱۶، شماره ۱، صفحات ۹۳-۱۰۹
عنوان فارسی
الگوی گونهشناسی رهیافتهای کلان سازمانها در تخصیص منابع بازاریابی
چکیده فارسی مقاله
تخصیص منابع بازاریابی ازجمله تصمیمهای راهبردی سازمانها بهشمار میرود که سودآوری آنها را بهطور مستقیم و غیرمستقیم متأثر میسازد. ماهیت پویای پدیده تخصیص منابع بازاریابی و محیط پرچالش و دائماً متغیر سازمانها از یک سو و ظهور رسانههای جدید از سوی دیگر باعث شده است روشهای سنتی تخصیص منابع بازاریابی کارایی لازم را نداشته باشند. این پژوهش بر اساس راهبرد پژوهش استقرایی و با استفاده از روش پژوهش کیفی و با تکیه بر فلسفه ساختگرایی اجتماعی، ضمن تبیین عوامل اصلی تأثیرگذار بر تصمیمهای تخصیص منابع بازاریابی، رهیافتهای کلان سازمانهای ایرانی در تخصیص منابع بازاریابی را گونهشناسی و تبیین میکند. روش پژوهش، تحلیل محتوای کیفی و نمونه پژوهش شامل 28 نفر از خبرگان، مدیران ارشد، مشاوران، مدیران و کارشناسان بازاریابی و فروش سازمانهای فعال در صنایع غذایی و نوشیدنی و روش نمونهگیری، تلفیقی از نمونهگیریهای هدفمند و نظری بوده است. بر اساس یافتههای پژوهش، رهیافتهای کلان سازمانها در تخصیص منابع بازاریابی بر اساس دو بُعد «جهتگیری راهبردی سازمان» و «مرحله چرخه عمر محصول» در چهار دسته «محبوبیت»، «تمایز»، «شهرت» و «ثبات» قابلتبیین هستند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
بهمن حاجی پور |
دانشیار، دانشگاه شهید بهشتی، تهران.
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه شهید بهشتی (Shahid beheshti university)
منیژه قره چه |
دانشجوی دکتری، دانشگاه شهید بهشتی نویسنده مسئول .
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه شهید بهشتی (Shahid beheshti university)
مصطفی محمدی |
نشانی اینترنتی
http://jbmp.sbu.ac.ir/article/view/18586
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1509/article-1509-461557.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
مقالات
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات