|
چشم انداز مدیریت بازرگانی، جلد ۱۶، شماره ۱، صفحات ۷۳-۹۱
|
|
|
عنوان فارسی |
مفهومپردازی آمیزه بازاریابی در کسبوکارهای فرهنگی - هنری |
|
چکیده فارسی مقاله |
هدف مطالعه حاضر این است که با کنکاشی نوپردازانه و ایجاد همگرایی مؤثر سه حوزه بازاریابی، کارآفرینی فرهنگی و کسبوکارهای هنری به تبیین چگونگی و چیستی آمیزه بازاریابی کسبوکارهای فرهنگی- هنری بپردازد و با پیشنهاد یک چارچوب مفهومی، شیوه ساماندهی فعالیتهای بازاریابی این کسبوکارها را مستندسازی کند. پژوهش حاضر از نظر مشارکت نظری حوزه آمیزه بازاریابی و مشارکت عملی، الگوشناسی فعالیتهای بازاریابی کسبوکارهای فرهنگی- هنری با استفاده از راهبرد مطالعه موردی مرکب، نوآوری دارد؛ به این صورت که نتایج پژوهش با بهچالشکشیدن پژوهشهای پیشین به یک الگوی نوآورانه از آمیزه بازاریابی منتج شده است. روش پژوهش طی 3 مرحله مطالعه موردی مرکب و گروه کانونی در قسمت کیفی و روش توصیفی در قسمت کمّی انجام شده است. در مرحله اول از ابزار مصاحبههای عمیق با 20 نفر از فعالان و صاحبنظران حوزه فرهنگ و هنر و در مرحله دوم از ابزار پرسشنامه برای آزمون الگوی پژوهش استفاده شد. نتایج نشان داد که عناصر آمیزه بازاریابی کسبوکارهای فرهنگی- هنری شامل 5 مقوله اصلی الگو 5C s شامل شبکه تماس و قابلیتهای ارتباطی، محتوا، خلاقیت، ارزش فرهنگی و خالق اثر هستند؛ همچنین در بخش کمّی الگوی معادلات ساختاری و مقادیر تحلیل مسیر هر مقوله دارای کفایت لازم برای تبیین فعالیتهای بازاریابی کسبوک |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
|
|
عنوان انگلیسی |
|
|
چکیده انگلیسی مقاله |
|
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
|
|
نویسندگان مقاله |
مهران رضوانی | استادیار، دانشگاه هنر اصفهان نویسنده مسئول . سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه هنر اصفهان (Art university of isfahan)
محمد تقی طغرایی | mohammad taghi دانشیار، دانشگاه تهران. سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تهران (Tehran university)
محمد حسن مبارکی | mohammad hassan دانشیار، دانشگاه تهران. سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تهران (Tehran university)
جهانگیر یدالهی فارسی | yadollahi farsi
|
|
نشانی اینترنتی |
http://jbmp.sbu.ac.ir/article/view/18585 |
فایل مقاله |
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1509/article-1509-461556.pdf |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
مقالات |
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|