|
چشم انداز مدیریت بازرگانی، جلد ۱۶، شماره ۱، صفحات ۵۱-۷۱
|
|
|
عنوان فارسی |
تأثیر ریسک ادراکشده بر نگرش مشتریان بانکداری اینترنتی |
|
چکیده فارسی مقاله |
با رشد روزافزون فناوری اطلاعات و بازار رقابتی موجود در حوزه بانکی ایران، موضوع پذیرش بانکداری الکترونیک توسط مشتریان موردتوجه قرار گرفته است. یکی از مفاهیم کاربردی در ارائه خدمات الکترونیک بانکی، بانکداری اینترنتی است. پژوهش حاضر با هدف بررسی و تبیین تأثیر ادراک از ریسک خدمات بانکداری اینترنتی بر نگرش از بانکداری اینترنتی انجام شده است. جامعه آماری این پژوهش، استفادهکنندگان از خدمات بانکداری اینترنتی«بانک ملت» و نمونه موردبررسی، استفادهکنندگان از خدمات بانکداری اینترنتی «بانک ملت» در شهر تهران است. دادههای گردآوریشده بهوسیله پرسشنامه در دو سطح آمار توصیفی و آمار استنباطی بررسی و تحلیل شدند. در سطح آمار توصیفی، توصیف جمعیتشناختی اعضای نمونه انجام شد و در سطح آمار استنباطی نتایج بهکارگیری مدلیابی معادلات ساختاری و تحلیل عاملی تأییدی نشان داد که ادراک از ریسک استفاده از خدمات بانکداری اینترنتی بر نگرش افراد درخصوص بانکداری اینترنتی تأثیر دارد. انتظار میرود نتایج این مطالعه و پیشنهادهای مدیریتی ارائهشده به بانکها بر کاهش تأثیر منفی این ریسکها مؤثر باشد. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
بانکداری اینترنتی، نگرش، ابعاد ریسک ادراکشده، |
|
عنوان انگلیسی |
|
|
چکیده انگلیسی مقاله |
|
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
|
|
نویسندگان مقاله |
محمد رضا حمیدی زاده | mohammad reza کارشناس ارشد، دانشگاه شهید بهشتی نویسنده مسئول . سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه شهید بهشتی (Shahid beheshti university)
عاطفه قمی اویلی | ghomi avili
|
|
نشانی اینترنتی |
http://jbmp.sbu.ac.ir/article/view/18584 |
فایل مقاله |
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1509/article-1509-461555.pdf |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
مقالات |
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|