چشم انداز مدیریت بازرگانی، جلد ۱۶، شماره ۱، صفحات ۵۱-۷۱

عنوان فارسی تأثیر ریسک ادراک‌شده‌ بر نگرش مشتریان بانکداری اینترنتی
چکیده فارسی مقاله با رشد روزافزون فناوری اطلاعات و بازار رقابتی موجود در حوزه بانکی ایران، موضوع پذیرش بانکداری الکترونیک توسط مشتریان موردتوجه قرار گرفته­ است. یکی از مفاهیم کاربردی در ارائه خدمات الکترونیک بانکی، بانکداری اینترنتی است. پژوهش حاضر با هدف بررسی و تبیین تأثیر ادراک از ریسک خدمات بانکداری اینترنتی بر نگرش از بانکداری اینترنتی انجام شده است. جامعه آماری این پژوهش، استفاده­کنندگان از خدمات بانکداری اینترنتی«بانک ملت» و نمونه موردبررسی، استفاده‌کنندگان از خدمات بانکداری اینترنتی «بانک ملت» در شهر تهران است. داده­های گردآوری‌شده به‌وسیله­ پرسشنامه در دو سطح آمار توصیفی و آمار استنباطی بررسی و تحلیل شدند. در سطح آمار توصیفی، توصیف جمعیت­شناختی اعضای نمونه انجام شد و در سطح آمار استنباطی نتایج به‌کارگیری مدل­یابی معادلات ساختاری و تحلیل عاملی تأییدی نشان داد که ادراک از ریسک استفاده از خدمات بانکداری اینترنتی بر نگرش افراد در‌خصوص بانکداری اینترنتی تأثیر دارد. انتظار می­رود نتایج این مطالعه و پیشنهادهای مدیریتی ارائه‌شده به بانک­ها بر کاهش تأثیر منفی این ریسک­ها مؤثر باشد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله بانکداری اینترنتی، نگرش، ابعاد ریسک ادراک‌شده،

عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله محمد رضا حمیدی زاده | mohammad reza
کارشناس ارشد، دانشگاه شهید بهشتی نویسنده مسئول .
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه شهید بهشتی (Shahid beheshti university)

عاطفه قمی اویلی | ghomi avili



نشانی اینترنتی http://jbmp.sbu.ac.ir/article/view/18584
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1509/article-1509-461555.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده مقالات
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات