مشاوره شغلی و سازمانی، جلد ۷، شماره ۳، صفحات ۹۳-۱۱۰

عنوان فارسی پیش‌بینی اثربخشی مدیران مدارس براساس الگوی شایستگی کامرون و کوئین
چکیده فارسی مقاله در همه سازمان­ها از جمله سازمان­های آموزشی، مهم­ترین منبع که بر اثربخش سازمانی تأثیر می­گذارد است، مدیریت است. از این­رو هدف مطالعه حاضر پیش­بینی اثربخشی مدیران مدارس براساس الگوی شایستگی کامرون و کوئین بود. مطالعه حاضر توصیفی از نوع همبستگی بوده که به­شیوه نمونه­گیری طبقه­ای تصادفی تعداد 347 نفر از مدیران مدارس ابتدایی زاهدان از طریق دو پرسش­نامه اندازه­گیری مهارت­های مدیریت کامرون و کوئین (2007) و اثربخشی مدیران مدارس علاقه­بند (1371) مورد مطالعه قرار گرفتند. برای تجزیه و تحلیل داده­ها از ضریب همبستگی و رگرسیون چندگانه هم­زمان با کمک نرم­افزارspss 21 استفاده شد. براساس یافته­ها بین شایستگی­های مدیریتی و اثربخشی مدیران مدارس رابطه مثبت و معناداری وجود داشت (01/0p<). نتایج تحلیل رگسیون چندگانه نیز نشان داد که مولفه­های بهبود کارکنان، نیروبخشی، نظام کنترل، روابط بین فردی، پیشرفت مستمر، مشتری محوری، مدیریت تیم، فرهنگ­پذیری از توانایی پیش­بینی اثربخشی مدیران مدارس برخوردارند (05/0p<). باتوجه به یافته­ها تدوین و عملیاتی نمودن استانداردهای اثربخشی مدیران مدارس بر پایه الگوی شایستگی مدیریتی مطالعه حاضر ضروری است.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله ناصر ناستی زایی |
داﻧﺸﮕﺎه آزاد اﺳﻼﻣﻲ

سمیه دهمرده |



نشانی اینترنتی http://jcoc.sbu.ac.ir/article/view/9604
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1101/article-1101-457733.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده مقالات
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات