|
مشاوره شغلی و سازمانی، جلد ۷، شماره ۳، صفحات ۹۳-۱۱۰
|
|
|
عنوان فارسی |
پیشبینی اثربخشی مدیران مدارس براساس الگوی شایستگی کامرون و کوئین |
|
چکیده فارسی مقاله |
در همه سازمانها از جمله سازمانهای آموزشی، مهمترین منبع که بر اثربخش سازمانی تأثیر میگذارد است، مدیریت است. از اینرو هدف مطالعه حاضر پیشبینی اثربخشی مدیران مدارس براساس الگوی شایستگی کامرون و کوئین بود. مطالعه حاضر توصیفی از نوع همبستگی بوده که بهشیوه نمونهگیری طبقهای تصادفی تعداد 347 نفر از مدیران مدارس ابتدایی زاهدان از طریق دو پرسشنامه اندازهگیری مهارتهای مدیریت کامرون و کوئین (2007) و اثربخشی مدیران مدارس علاقهبند (1371) مورد مطالعه قرار گرفتند. برای تجزیه و تحلیل دادهها از ضریب همبستگی و رگرسیون چندگانه همزمان با کمک نرمافزارspss 21 استفاده شد. براساس یافتهها بین شایستگیهای مدیریتی و اثربخشی مدیران مدارس رابطه مثبت و معناداری وجود داشت (01/0p<). نتایج تحلیل رگسیون چندگانه نیز نشان داد که مولفههای بهبود کارکنان، نیروبخشی، نظام کنترل، روابط بین فردی، پیشرفت مستمر، مشتری محوری، مدیریت تیم، فرهنگپذیری از توانایی پیشبینی اثربخشی مدیران مدارس برخوردارند (05/0p<). باتوجه به یافتهها تدوین و عملیاتی نمودن استانداردهای اثربخشی مدیران مدارس بر پایه الگوی شایستگی مدیریتی مطالعه حاضر ضروری است. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
|
|
عنوان انگلیسی |
|
|
چکیده انگلیسی مقاله |
|
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
|
|
نویسندگان مقاله |
ناصر ناستی زایی | داﻧﺸﮕﺎه آزاد اﺳﻼﻣﻲ
سمیه دهمرده |
|
|
نشانی اینترنتی |
http://jcoc.sbu.ac.ir/article/view/9604 |
فایل مقاله |
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1101/article-1101-457733.pdf |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
مقالات |
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|