|
مشاوره شغلی و سازمانی، جلد ۷، شماره ۴، صفحات ۵۸-۸۰
|
|
|
عنوان فارسی |
آموزش مبتنی بر نظریه هوش های چندگانه گاردنر و تأثیر آن بر خودکارآمدی شغلی دانش آموزان ناشنوای هنرستانی شهر اصفهان |
|
چکیده فارسی مقاله |
هدف پژوهش حاضر بررسی تأثیر آموزش مبتنی بر نظریه هوش های چندگانه گاردنر بر افزایش خودکارآمدی شغلی دانش آموزان ناشنوای هنرستانی بود. در راستای رسیدن به هدف فوق 60 نفر از دانش آموزان دختر و پسر مدارس ناشنوای هنرستانی شهر اصفهان به طور تصادفی انتخاب شدند و با گمارش تصادفی به دو گروه 30 نفری(15 نفر پسر و15 نفر دختر) آزمایشی و گواه تقسیم گردیدند. پژوهش حاضر با روش نیمه تجربی با طرح پیش آزمون - پس آزمون با گروه گواه انجام شد. پرسشنامه خودکارآمدی شغلی بتز و همکاران(1996) به عنوان پیش آزمون، پس آزمون و پیگیری در هر دو گروه مورد استفاده قرار گرفت. آموزش به مدت سه هفته(هفته ای دو جلسه دو ساعته) برای گروه آزمایشی انجام شد. گروه گواه هیچ آموزشی را دریافت نکردند. تحلیل داده ها با استفاده از تحلیل کواریانس نشان داد که بین دو گروه تفاوت معناداری از لحاظ خودکارآمدی شغلی وجود داشت. نتایج به دست آمده دلالت بر این داشت که آموزش مبتنی بر نظریه هوش های چندگانه گاردنر خودکارآمدی شغلی دانش آموزان ناشنوای هنرستانی را به طور معناداری افزایش داده است.تلویحات نظری و کاربردهای عملی پژوهش در اصل مقاله آورده شده است. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
|
|
عنوان انگلیسی |
Impact of Instruction Based on Multiple Intelligences Theory on career Self Efficacy of high School students deaf |
|
چکیده انگلیسی مقاله |
Abstract Impact of Instruction Based on Multiple Intelligences Theory on career Self Efficacy of high School students deaf The present research investigated the impact of instruction based on multiple intelligences theory on Career self efficacy of deaf students in high school. To reach this end sixty high school deaf students were selected randomly and were assigned equally to experimental and control groups. The Betz questionnaire have been implemented as pre, post and follow up tests experimental and control groups. Experimental group was undergone three weeks of instruction while control groups did not receive any specific instruction. Data were analysis utilizing a repeated measure design. Statistical analysis indicated that there were significant gains for experimental group terms of Career self efficacy (p< 0/05). Therefore the beneficial effects of Instruction based on multiple intelligence theory on Career self efficacy of deaf students is supported in the current research. Keywords: Career Self Efficacy , Multiple Intelligences,. Hearing Impairment Pupils. |
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
|
|
نویسندگان مقاله |
سعید رحیمی |
|
|
نشانی اینترنتی |
http://jcoc.sbu.ac.ir/article/view/4234 |
فایل مقاله |
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1101/article-1101-457725.pdf |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
مقالات |
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|