|
روانشناسی کاربردی، جلد ۲، شماره ۱، صفحات ۰-۰
|
|
|
عنوان فارسی |
طرحواره های ذهنی: توجیه گر بدفهمی های ریاضی دانش آموزان |
|
چکیده فارسی مقاله |
هدف از این مقاله، ارائه بخشی از یافته های پژوهشی در مورد بررسی و ریشه یابی علل وقوع بدفهمی ها و اشتباهات مفهومی دانش آموزان در درس ریاضی است که در آن از ابزار شناختی طرحواره ها برای تجزیه و تحلیل داده ها استفاده شده است. لذا، در تبیین مبانی نظری پژوهش، ابتدا چیستی طرحواره ها و نقش آن ها در یادگیری ریاضی مورد بررسی قرار گرفته است و سپس به اختصار، مروری بر بدفهمی های ریاضی میشود. در ادامه، ضمن اشاره به مواردی از یافته های پژوهشی مربوط به نقش طرحواره ها در ایجاد بدفهمی های ریاضی و بیان چگونگی انجام پژوهش، دو مورد دیگر از چگونگی نقش طرحواره ها در ایجاد بدفهمی های ریاضی دانش آموزان که از نتایج این پژوهش اند، معرفی می گردند. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
طرحواره، بدفهمی های ریاضی، طرحواره ذهنی، ابزارشناختی، |
|
عنوان انگلیسی |
|
|
چکیده انگلیسی مقاله |
|
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
|
|
نویسندگان مقاله |
زهرا گویا | اصفهان
عبداله حسام |
|
|
نشانی اینترنتی |
http://apsy.sbu.ac.ir/article/view/2882 |
فایل مقاله |
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/863/article-863-444002.pdf |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
علوم اجتماعی و رفتاری |
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|