روانشناسی کاربردی، جلد ۳، شماره ۱، صفحات ۰-۰

عنوان فارسی تأثیر آموزش مؤلفه های هوش هیجانی در سلامت عمومی معلمان
چکیده فارسی مقاله هدف این پژوهش بررسی تأثیر آموزش مؤلفه های هوش هیجانی بر سلامت عمومی معلمان شهر تهران بود .آزمودنی ها 400 معلم بودند که از پنج ناحیه تهران بصورت تصادفی انتخاب و سپس آنان به دو گروه مساوی بعنوان آزمایش و گواه تقسیم شدند . طرح مورد استفاده در این پژوهش، طرح شبه آزمایشی بود . پرسشنامه هوش هیجانی بار_ان ( 1999 ) و سلامت عمومی ( 1377 )، در پیش آزمون و پس آزمون برای هر گروه اجرا شد و سپس، آموزش هوش هیجانی برای گروه آزمایش ارائه شد و برای تحلیل اطلاعات از آزمون ، tمستقل برای دو گروه استفاده شد نتایج نشان داد، گروه آزمایش و گواه از نظر هوش هیجانی کلی، کنترل استرس، تحمل استرس، شادکامی، نمره کلی سلامت عمومی، اضطراب، کارکرد اجتماعی و افسردگی در سطح 001/0 < p با یکدیگر متفاوتند . بنابراین می توان نتیجه گرفت، آموزش مؤلفه های هوش هیجانی، سطح سلامت عمومی و میزان هوش هیجانی را افزایش می دهد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله آموزش، سلامت عمومی، هوش هیجانی، معلمان،

عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله محمدحسین سالاری فر | mohammad hossein
دانشگاه علوم پزشکی ایران

علی اصغر اصغرنژاد فرید | ali asghar asgharnejad farid
کارشناس ارشد سنجش و اندازه گیری

مینا هادیان |



نشانی اینترنتی http://apsy.sbu.ac.ir/article/view/2900
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/863/article-863-443980.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده علوم اجتماعی و رفتاری
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات