|
روانشناسی کاربردی، جلد ۳، شماره ۱، صفحات ۰-۰
|
|
|
عنوان فارسی |
تأثیر آموزش مؤلفه های هوش هیجانی در سلامت عمومی معلمان |
|
چکیده فارسی مقاله |
هدف این پژوهش بررسی تأثیر آموزش مؤلفه های هوش هیجانی بر سلامت عمومی معلمان شهر تهران بود .آزمودنی ها 400 معلم بودند که از پنج ناحیه تهران بصورت تصادفی انتخاب و سپس آنان به دو گروه مساوی بعنوان آزمایش و گواه تقسیم شدند . طرح مورد استفاده در این پژوهش، طرح شبه آزمایشی بود . پرسشنامه هوش هیجانی بار_ان ( 1999 ) و سلامت عمومی ( 1377 )، در پیش آزمون و پس آزمون برای هر گروه اجرا شد و سپس، آموزش هوش هیجانی برای گروه آزمایش ارائه شد و برای تحلیل اطلاعات از آزمون ، tمستقل برای دو گروه استفاده شد نتایج نشان داد، گروه آزمایش و گواه از نظر هوش هیجانی کلی، کنترل استرس، تحمل استرس، شادکامی، نمره کلی سلامت عمومی، اضطراب، کارکرد اجتماعی و افسردگی در سطح 001/0 < p با یکدیگر متفاوتند . بنابراین می توان نتیجه گرفت، آموزش مؤلفه های هوش هیجانی، سطح سلامت عمومی و میزان هوش هیجانی را افزایش می دهد. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
آموزش، سلامت عمومی، هوش هیجانی، معلمان، |
|
عنوان انگلیسی |
|
|
چکیده انگلیسی مقاله |
|
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
|
|
نویسندگان مقاله |
محمدحسین سالاری فر | mohammad hossein دانشگاه علوم پزشکی ایران
علی اصغر اصغرنژاد فرید | ali asghar asgharnejad farid کارشناس ارشد سنجش و اندازه گیری
مینا هادیان |
|
|
نشانی اینترنتی |
http://apsy.sbu.ac.ir/article/view/2900 |
فایل مقاله |
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/863/article-863-443980.pdf |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
علوم اجتماعی و رفتاری |
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|