|
روانشناسی کاربردی، جلد ۳، شماره ۱، صفحات ۰-۰
|
|
|
عنوان فارسی |
نقش نرم افزار آموزشی ریاضی دنیای تاتی در پیشرفت ریاضی دانش آموزان کم توان ذهنی پایه اول مجتمع دخترانه شهید صیاد شیرازی تهران |
|
چکیده فارسی مقاله |
این پژوهش تعیین تأثیر نرم افزارهای آموزشی" دنیای تاتی" در بیشرفت ریاضی دانش آموزان کم توان ذهنی بود . روش پژوهش شبه آزمایشی با اجرای پیش آزمون و پس آزمون، و جامعه آماری 63 دانش آموز پایه اول مجتمع آموزش ی دخترانه شهید صیاد شیرازی شهر تهران بود که به دلیل کنترل نسبی بعضی از متغیرها (نداشتن صرع، نداشتن رایانه در منزل و نداشتن مادر شاغل و با تحصیلات بالا) با استفاده از روش نمونه گیری دردسترس به 55 نفر ، تقلیل یافت. از 6 کلاس پایه اول مجتمع مذکور سه کلاس (جلد 1 ) جلد 2، جلد 3 ) به عنوان گروه گواه و سه کلاس (جلد 1، جلد 2، جلد 3به عنوان گروه آزمایشی درنظر گرفته شد. برای سه گروه آزمایشی، نرم افزار ریاضی مذکور به مدت 4 ماه، هفته ای دو جلسه و هر جلسه چهل و پنج دقیقه به کار گرفته شد و برای سه گروه گواه این متغیر اعمال نگردید و مفاهیم ریاضی با همان روش سنتی به آن ها ارائه شد. یافته ها از طریق مقایسه نمرات میانگین های پیش آزمون و پس آزمون، با آزمون ناپارامتری ویلکاکسون برای دو گروه وابسته و آزمون یویِ مان - ویتنی، تحلیل و این نتیجه حاصل شد که نمرات ریاضیات پس آزمون هر سه گروه آزمایشی از دانش آموزان هرسه گروه گواه بیشتر است .نتیجه گیری : استفاده از نرم افزار ها و فناور ی روز می تواند در یادگیری بهتر کودکان کم توان ذهنی اثربخشی لازم را داشته باشد. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
|
|
عنوان انگلیسی |
|
|
چکیده انگلیسی مقاله |
|
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
|
|
نویسندگان مقاله |
محبوبه عارفی | دانشگاه شهید بهشتی
عصمت دانش | دانشگاه شهید بهشتی
زهرا صفی یاری |
|
|
نشانی اینترنتی |
http://apsy.sbu.ac.ir/article/view/2919 |
فایل مقاله |
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/863/article-863-443971.pdf |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
علوم اجتماعی و رفتاری |
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|