|
روانشناسی کاربردی، جلد ۳، شماره ۲، صفحات ۰-۰
|
|
|
عنوان فارسی |
مقایسه کیفیت رابطه والد– فرزند در دانش آموزان دختر دبیرستانی دارای بحران هویت و فاقد بحران هویت |
|
چکیده فارسی مقاله |
هدف پژوهش حاضر تعیین و مقایسه رابطه والد – فرزند دانش آموزان دختر دبیرستانی دارای بحران هویت و فاقد بحران هویت است. روش پژوهش توصیفی - مقایسه ای و جامعه مورد پژوهش، کلیه دانش آموزان دبیرستان های دخترانه شهرستان کازرون که در سال تحصیلی 84- 83 مشغول به تحصیل بودند که با روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای، ابتدا شهرستان کازرون به 5قسمت تقسیم و بعد از هر بخش یک مدرسه به صورت تصادفی و به این شیوه 450 نفر انتخاب شد و پرسشنامه آزمون هویت شخصی توسط احمدی ( 1378 ) و آزمون روابط والد – فرزند توسط مارک ای فاین، بی مورلند و شوبل ( 1983 ) توسط آن ها تکمیل شد . یافته ها نشان داد از بین این نمونه ها، بر اساس نتایج پرسشنامه آزمون هویت شخصی دانش آموزان دارای بحران هویت آشکار شدند که تعداد آنها 60 نفر بود و 60 دانش آموز فاقد بحران هویت که از لحاظ سن و وضعیت اقتصادی - اجتماعی با آنان همتا شدند به عنوان نمونه آماری برگزیده شدند . نتایج پژوهش تفاوت بین دو گروه دانش آموزان را از لحاظ بحران هویت نشان داد . نتیجه گیر ی : دانش آموزان دارای بحران هویت نسبت به دانش آموزان فاقد بحران هویت به طور کلی رابطه ضعیفت تری با والدین خود دارند. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
بحران، دانش آموزان، رابطه، فرزند- والد، هویت، |
|
عنوان انگلیسی |
|
|
چکیده انگلیسی مقاله |
|
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
|
|
نویسندگان مقاله |
آذردخت پرهیزگار | دانشگاه تربیت معلم
علیرضا محمودنیا | دانشگاه تربیت معلم
شهناز محمدی |
|
|
نشانی اینترنتی |
http://apsy.sbu.ac.ir/article/view/2923 |
فایل مقاله |
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/863/article-863-443961.pdf |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
علوم اجتماعی و رفتاری |
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|