|
روانشناسی کاربردی، جلد ۳، شماره ۴، صفحات ۰-۰
|
|
|
عنوان فارسی |
تأثیر آموزش مهارت های مقابله با هیجان ها در اضطراب امتحان و عملکرد تحصیلی دختران دبیرستانی |
|
چکیده فارسی مقاله |
هدف پژوهش تعیین میزان تأثیر آموزش مهارت های مقابله با هیجان ها در کاهش استرس، اضطراب امتحان و افزایش عملکرد تحصیلی دانش آزمون – پس آزمون با گروه گواه و ابزار پژوهش، آزمون اضطراب امتحان فیلیپس(1979)، مقیاس احساس فشار روانی مارکهام(1992) و آزمون عملکرد تحصیلی در تاج(1383) بود. باروش نمونه گیری تصادفی خوشه های 30 نفر از دانش آموزان دختر مقطع متوسطه دارای اضطراب امتحان شهرستان فریدون شهر انتخاب و به طور تصادفی در دو گروه آزمایش و گواه جایگزین شدند. داده ها با استفاده از روش آماری کوواریانس تحلیل شد. یافته ها نشان داد آموزش مهارت های مقابله با هیجان ها در کاهش اضطراب امتحان و افزایش خورکارآمدی و عملکرد تحصیلی مؤثر است. نتیجه گیری : میتوان در مدارس مهارت های زندگی برای پیشگیری از اضطراب امتحان و افزایش پیشرفت تحصیلی به دانش آموزان آموزش داد. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
اضطراب امتحان،عملکرد تحصیلی، مهارت های مقابله، هیجان.، |
|
عنوان انگلیسی |
|
|
چکیده انگلیسی مقاله |
|
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
|
|
نویسندگان مقاله |
زهره پاشایی | دانشگاه شهید بهشتی
تقی پورابراهیم | دانشگاه شهید بهشتی
ابوالقاسم خوش کنش |
|
|
نشانی اینترنتی |
http://apsy.sbu.ac.ir/article/view/2941 |
فایل مقاله |
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/863/article-863-443951.pdf |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
علوم اجتماعی و رفتاری |
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|