|
روانشناسی کاربردی، جلد ۳، شماره ۴، صفحات ۰-۰
|
|
|
عنوان فارسی |
نقش مؤلفه های حالت فراشناختی در عملکرد تحصیلی |
|
چکیده فارسی مقاله |
هدف پژوهش تعیین نقش حالت فراشناختی و مؤلفه های آن در عملکرد تحصیلی دانش آموزان بود.روش پژوهش از نوع همبستگی بود و براساس روش نمونه گیری خوشه ای 150 دانش- آموزدبیرستانی(64پسر،75دختر)از مناطق آموزشی2 و6 شهر تهران انتخاب شدند و به پرسشنامه حالت فراشناختی اونیل و عابدی(1996) پاسخ دادند. میانگین ترم اول به عنوان شاخص عملکرد تحصیلی آنان در نظر گرفته شد.داده ها با استفاده از رگرسیون چند متغیری و آزمون مستقل تحلیل شد. یافته ها نشان داد رابطه حالت فراشناختی و عملکرد تحصیلی مثبت است و سه مؤلفه حالت فراشناختی(آگاهی فراشناختی،خودبازبینی، و راهبردشناختی)، 69درصد از واریانس عملکرد تحصیلی را پیش بینی میکنند. نتیجه گیری: براساس نتایج این پژوهش، چون حالت فراشناختی با عملکرد تحصیلی رابطه مثبت دارد، بنابراین آموزش مؤلفه های حالت فراشناختی میتواند در عملکرد تحصیلی دانش آموزان مؤثر باشد. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
حالت فراشناختی، عملکرد تحصیلی، |
|
عنوان انگلیسی |
|
|
چکیده انگلیسی مقاله |
|
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
|
|
نویسندگان مقاله |
محمدحسین سالاری فر | mohammad hossein دانشگاه شهید بهشتی
شهلا پاکدامن |
|
|
نشانی اینترنتی |
http://apsy.sbu.ac.ir/article/view/2935 |
فایل مقاله |
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/863/article-863-443945.pdf |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
علوم اجتماعی و رفتاری |
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|