روانشناسی کاربردی، جلد ۳، شماره ۴، صفحات ۰-۰

عنوان فارسی نقش مؤلفه های حالت فراشناختی در عملکرد تحصیلی
چکیده فارسی مقاله هدف پژوهش تعیین نقش حالت فراشناختی و مؤلفه های آن در عملکرد تحصیلی دانش آموزان بود.روش پژوهش از نوع همبستگی بود و براساس روش نمونه گیری خوشه ای 150 دانش- آموزدبیرستانی(64پسر،75دختر)از مناطق آموزشی2 و6 شهر تهران انتخاب شدند و به پرسشنامه حالت فراشناختی اونیل و عابدی(1996) پاسخ دادند. میانگین ترم اول به عنوان شاخص عملکرد تحصیلی آنان در نظر گرفته شد.داده ها با استفاده از رگرسیون چند متغیری و آزمون مستقل تحلیل شد. یافته ها نشان داد رابطه حالت فراشناختی و عملکرد تحصیلی مثبت است و سه مؤلفه حالت فراشناختی(آگاهی فراشناختی،خودبازبینی، و راهبردشناختی)، 69درصد از واریانس عملکرد تحصیلی را پیش بینی میکنند. نتیجه گیری: براساس نتایج این پژوهش، چون حالت فراشناختی با عملکرد تحصیلی رابطه مثبت دارد، بنابراین آموزش مؤلفه های حالت فراشناختی میتواند در عملکرد تحصیلی دانش آموزان مؤثر باشد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله حالت فراشناختی، عملکرد تحصیلی،

عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله محمدحسین سالاری فر | mohammad hossein
دانشگاه شهید بهشتی

شهلا پاکدامن |



نشانی اینترنتی http://apsy.sbu.ac.ir/article/view/2935
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/863/article-863-443945.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده علوم اجتماعی و رفتاری
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات