روانشناسی کاربردی، جلد ۴، شماره ۴، صفحات ۰-۰

عنوان فارسی رابطه بین ابعاد کمال گرایی دانشجویان و روابط مثبت آنها با دیگران
چکیده فارسی مقاله هدف پژوهش تعیین نقش ابعاد سازش یافته و سازش نایافته کمالگرایی در پیشبینی کیفیت روابط بین فردی دردانشجویان بود. روش: روش پژوهش از نوع همبستگی بود و 381 دانشجو به روش نمونه گیری در دسترس از دانشگاه شهید بهشتی انتخاب شدند و مقیاس های کمال گرایی چند بعدی فراست، مارتن،لاهارت و روزنبلت(1990) و روابط مثبت با دیگران ریف (1989)را تکمیل نمودند. یافته ها: یافته ها نشان داد بطور کلی کمالگرایی با روابط مثبت رابطه معناداری دارد.با این وجود ابعاد سازش یافته آن همچون تمایل به نظم و سازماندهی و معیارهای فردی دارای رابطه مثبت و ابعاد سازش نایافته آن همچون تردید درمورد کارها، نگرانی در مورد اشتباهات و انتقادگری والدین دارای رابط منفی با روابط مثبت بین فردی است. نتیجه گیری : بطورکلی نمی توان کمال گرایی را به عنوان یک عامل منفی در پیش بینی روابط مثبت با دیگران قلمداد کرد و باید در روابط بین فردی به ابعاد سازش یافته و سازش نایافته آن به طور همزمان توجه نمود.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله دانشجویان، روابط مثبت، کمال گرایی،

عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله سعید قنبری |
کارشناسی ارشد روان شناسی

عابدین جواهری |
دانشجوی دکتری روان شناسی

پریساسادات سید موسوی | seyed mousavi
کارشناسی ارشد روان شناسی

الناز ملیحی |



نشانی اینترنتی http://apsy.sbu.ac.ir/article/view/2965
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/863/article-863-443919.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده علوم اجتماعی و رفتاری
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات