این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
پنجشنبه 4 دی 1404
خانواده پژوهی
، جلد ۲، شماره ۴، صفحات ۰-۰
عنوان فارسی
نقش تحصیلات والدین در خوداثرمندی دختران و پسران نوجوان
چکیده فارسی مقاله
هدف اصلی این پژوهش بررسی نقش تحصیلات والدین بر خوداثرمندی1 اجتماعی، تحصیلی، هیجانی و جسمانی دختران و پسران نوجوان است. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه دانشآموزان مقطع متوسطه و پیشدانشگاهی شهر تهران در سال تحصیلی 84 ـ 1383 است. نمونه پژوهش شامل 946 نفر (471 دختر و 475 پسر) از شمال، جنوب، مرکز، شرق و غرب تهران میباشد که به روش نمونهگیری خوشهای چندمرحله-ای انتخاب شدند. ابزار پژوهش شامل پرسشنامه ویژگیهای دموگرافیک، پرسشنامه خوداثرمندی کودکان و نوجوانان و پرسشنامه خوداثرمندی جسمانی نوجوانان بود. دادههای حاصل از این پژوهش با روش تحلیل واریانس چندمتغیره و آزمون تعقیبی توکی مورد تحلیل قرار گرفتند. نتایج نشان داد که نقش تحصیلات پدر و مادر بر حیطههای مختلف خوداثرمندی دختران معنیدار است و تفاوت معنیداری بین خوداثرمندی اجتماعی، تحصیلی، هیجانی، جسمانی دختران دارای والدین کمسواد و باسواد (از دیپلم به بالا) وجود دارد. اما این موضوع در مورد پسران صدق نمیکند بدین معنی که نقش تحصیلات پدر و مادر بر حیطههای مختلف خوداثرمندی پسران معنیدار نیست.
کلیدواژههای فارسی مقاله
خوداثرمندی، تحصیلات والدین، نوجوانان،
عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
کارینه طهماسیان |
دانشگاه علوم پزشکی ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علوم پزشکی ایران (Iran university of medical sciences)
لادن فتی |
نشانی اینترنتی
http://jfr.sbu.ac.ir/article/view/33
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/789/article-789-443661.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
علمی - پژوهشی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات