|
خانواده پژوهی، جلد ۴، شماره ۳، صفحات ۰-۰
|
|
|
عنوان فارسی |
اثربخشی آموزش مدیریت خشم بر ارتباط مادران با فرزندان کم توان ذهنی و دیرآموز |
|
چکیده فارسی مقاله |
این پژوهش با هدف بررسی تأثیر آموزش مدیریت خشم بر ارتباط مادران با فرزندان کمتوان ذهنی و دیرآموز صورت گرفته است. روش تحقیق شبه تجربی با طرح پیشآزمون ـ پسآزمون با گروه گواه است. جامعه آماری شامل مادرانی است که فرزندان آنان در دو مدرسه غیرانتفاعی ویژه دانش-آموزان کمتوان ذهنی آموزشپذیر و دیرآموز به تحصیل اشتغال دارند.نمونه آماری شامل 46 مادر بوده که با روش نمونهگیری در دسترس انتخاب و پس از همگن شدن براساس ویژگیهای جمعیتشناختی در دو گروه آزمایشی و گواه جایگزین شدند. ابزار اندازهگیری، مقیاس محقق ساخته ارزیابی خشم و پرسشنامه ارتباط والد ـ کودک است. گروه آزمایشی در هفت جلسه آموزش مدیریت خشم مبتنی بر رویکرد شناختی ـ رفتاری شرکت کردند. یافتههای تحقیق با استفاده از روش تحلیل کوواریانس تجزیه و تحلیل شد. نتایج حاصله نشان داد که کاربرد تکنیکهای مدیریت خشم به کاهش خشم مادران و بهبود ارتباط آنها با فرزندان منجر میشود. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
|
|
عنوان انگلیسی |
|
|
چکیده انگلیسی مقاله |
|
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
|
|
نویسندگان مقاله |
محسن شکوهی یکتا | کارشناس ارشد روانشناسی و آموزش کودکان استثنایی
نیره زمانی |
|
|
نشانی اینترنتی |
http://jfr.sbu.ac.ir/article/view/70 |
فایل مقاله |
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/789/article-789-443615.pdf |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
علمی - پژوهشی |
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|