|
خانواده پژوهی، جلد ۷، شماره ۱/۱، صفحات ۰-۰
|
|
|
عنوان فارسی |
بررسی تأثیر آموزش سفالگری در کاهش نارسایی توجه نوجوانان کمتوان ذهنی |
|
چکیده فارسی مقاله |
هدف پژوهش حاضر بررسی تأثیر آموزش سفالگری در کاهش نارسایی توجه نوجوانان کمتوان ذهنی است. در ایـن پـژوهش از طرح آزمـایشی پیش آزمون ـ پسآزمون با گروه کنترل و انتساب تصادفی استفاده شده است. به این منظور 80 نفر از دانشآموزان پسر کمتوان ذهنی آموزشپذیر بین سنین 10 الی 16 سال که مشکلات نارسایی توجه داشتند، به روش نمونهگیری خوشهای انتخاب شدند. برای جمع آوری اطلاعات از آزمون هوش کودکان وکسلر و پرسشنامه ارزشیابی نارسایی در توجه استفاده شد. برای سنجیدن اثر مداخله و تعامل آن با سن آزمودنیها روش آماری تحلیل کوواریانس به کار رفت. با توجه به اینکه اثر آموزش، معنادار بود، ملاحظـه شد کـه در سطح خطای کمتر از یکصدم (01/0>p) میتوان قضاوت کرد که آموزش سفالگری در کاهش مشکلات توجه نوجوانان کمتوان ذهنی تأثیر معنادار داشته است. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
آموزش سفالگری- نارسایی توجه- نوجوانان کمتوان ذهنی، |
|
عنوان انگلیسی |
|
|
چکیده انگلیسی مقاله |
|
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
|
|
نویسندگان مقاله |
باقر غباری بناب | ghobari bonab دانشگاه تهران سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تهران (Tehran university)
احمد بهپژوه | بهپژوه دانشگاه تهران سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تهران (Tehran university)
مریم محمدی |
|
|
نشانی اینترنتی |
http://jfr.sbu.ac.ir/article/view/12556 |
فایل مقاله |
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/789/article-789-443520.pdf |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
علمی - پژوهشی |
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|