خانواده پژوهی، جلد ۷، شماره ۱/۱، صفحات ۰-۰

عنوان فارسی بررسی تأثیر آموزش سفالگری در کاهش نارسایی توجه نوجوانان کم‎توان ذهنی
چکیده فارسی مقاله هدف پژوهش حاضر بررسی تأثیر آموزش سفالگری در کاهش نارسایی توجه نوجوانان کم‎‎توان ذهنی است. در ایـن پـژوهش از طرح آزمـایشی پیش ­آزمون ـ پس‎آزمون با گروه کنترل و انتساب تصادفی استفاده شده است. به این منظور 80 نفر از دانش‎آموزان پسر کم‎توان ذهنی آموزش‎پذیر بین سنین 10 الی 16 سال که مشکلات نارسایی توجه داشتند، به روش نمونه‎گیری خوشه‎ای انتخاب شدند. برای جمع ­آوری اطلاعات از آزمون هوش کودکان وکسلر و پرسشنامه ارزشیابی نارسایی در توجه استفاده شد. برای سنجیدن اثر مداخله و تعامل آن با سن آزمودنی‎ها روش آماری تحلیل کوواریانس به کار رفت. با توجه به این­که اثر آموزش، معنادار بود، ملاحظـه شد کـه در سطح خطای کمتر از یک‎صدم (01/0>p) می‎توان قضاوت کرد که آموزش سفالگری در کاهش مشکلات توجه نوجوانان کم‎توان ذهنی تأثیر معنا‎دار داشته است.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله آموزش سفالگری- نارسایی توجه- نوجوانان کم‎توان ذهنی،

عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله باقر غباری بناب | ghobari bonab
دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تهران (Tehran university)

احمد به‎پژوه | به‎پژوه
دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تهران (Tehran university)

مریم محمدی |



نشانی اینترنتی http://jfr.sbu.ac.ir/article/view/12556
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/789/article-789-443520.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده علمی - پژوهشی
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات