|
خانواده پژوهی، جلد ۷، شماره ۲، صفحات ۰-۰
|
|
|
عنوان فارسی |
اثربخشی آموزش مدیریت والدین بر کارکرد خانواده کودکان مبتلا به اختلال نقصتوجه/ بیشفعالی |
|
چکیده فارسی مقاله |
پژوهش حاضر با هدف بررسی اثربخشی آموزش مدیریت والدین بر کارکرد خانوادههای کودکان مبتلا به اختلال نقصتوجه/ بیشفعالی صورت گرفته است. روش پژوهش اندازهگیری مکرر (از نوع طرح تکآزمودنی) است. جامعه آماری شامل مادران دارای فرزند 12-4 ساله مبتلا به اختلال نقصتوجه/ بیش فعالی میباشد که به بیمارستان رفیده مراجعه کردهاند. نمونه آماری شامل 14 مادر میشود که حاضر به شرکت در پـژوهش بـوده و بـا روش نمونهگیری در دسترس انتخاب شدهاند.ابـزار پـژوهش، ابـزار سنحش خانـواده (FAD) میباشد. یافتههای حاصل از پژوهش با استفاده از فرمول آماری تحلیل واریانس (اندارهگیری مکرر) مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. نتایج نشان دادند که در پایان دوره آموزش، کارکرد خانواده به طور معناداری بهبود یافته است. همچنین پژوهش نشان داد که آموزش مدیریت والدین منجر به افزایش و بهبودی کارکرد خانواده در خانوادههای کودکان مبتلا به ADHD شده است. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
|
|
عنوان انگلیسی |
|
|
چکیده انگلیسی مقاله |
|
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
|
|
نویسندگان مقاله |
اکبر صادقی | دانشگاه شهید بهشتی سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه شهید بهشتی (Shahid beheshti university)
شهریار شهیدی | دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی (University of social welfare and rehabilitation sciences)
کتایون خوشابی |
|
|
نشانی اینترنتی |
http://jfr.sbu.ac.ir/article/view/141 |
فایل مقاله |
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/789/article-789-443510.pdf |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
علمی - پژوهشی |
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|