خانواده پژوهی، جلد ۷، شماره ۲، صفحات ۰-۰

عنوان فارسی اثربخشی آموزش مدیریت والدین بر کارکرد خانواده کودکان مبتلا به اختلال نقص‌توجه/ بیش‌فعالی
چکیده فارسی مقاله پژوهش حاضر با هدف بررسی اثربخشی آموزش مدیریت والدین بر کارکرد خانواده‌های کودکان مبتلا به اختلال نقص‌توجه/ بیش‌فعالی صورت گرفته است. روش پژوهش اندازه‌گیری مکرر (از نوع طرح تک‌آزمودنی) است. جامعه آماری شامل مادران دارای فرزند 12-4 ساله مبتلا به اختلال نقص‌توجه/ بیش فعالی می‌باشد که به بیمارستان رفیده مراجعه کرده‌اند. نمونه آماری شامل 14 مادر می‌شود که حاضر به شرکت در پـژوهش بـوده و بـا روش نمونه‌گیری در دسترس انتخاب شده‌اند.ابـزار پـژوهش، ابـزار سنحش خانـواده (FAD) می‌باشد. یافته‌های حاصل از پژوهش با استفاده از فرمول‌ آماری تحلیل واریانس (انداره‌گیری‌ مکرر) مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. نتایج نشان دادند که در پایان دوره آموزش، کارکرد خانواده به طور معناداری بهبود یافته است. هم‌چنین پژوهش نشان داد که آموزش مدیریت والدین منجر به افزایش و بهبودی کارکرد خانواده در خانواده‌های کودکان مبتلا به ADHD شده است.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله اکبر صادقی |
دانشگاه شهید بهشتی
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه شهید بهشتی (Shahid beheshti university)

شهریار شهیدی |
دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی (University of social welfare and rehabilitation sciences)

کتایون خوشابی |



نشانی اینترنتی http://jfr.sbu.ac.ir/article/view/141
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/789/article-789-443510.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده علمی - پژوهشی
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات