خانواده پژوهی، جلد ۸، شماره ۱، صفحات ۰-۰

عنوان فارسی نقش درگیری، حمایت از خودمختاری و گرمی مادر و پدر در انگیزش خودمختار و عملکرد تحصیلی فرزندان
چکیده فارسی مقاله هدف از پژوهش حاضر بررسی نقش درگیری، حمایت از خودمختاری و گرمی مادر و پدر در پیشرفت تحصیلی فرزندان به واسطه انگیزش خودمختار است. به این منظور 337 دانش‌آموز دبیرستانی به روش نمونه‌گیری تصادفی چندمرحله‌ای انتخاب شدند و مقیاس‌های انگیزش تحصیلی (ولرند و همکاران، 1989) و ادراکات والدینی (رابینز، 1994) را تکمیل کردند.نتایج تحلیل مسیر نشان داد که درگیری مادر، حمایت از خودمختاری پدر و والدین و گرمی مادر، پدر و والدین به واسطه انگیزش خودمختار اثر غیر‌مستقیم بر پیشرفت تحصیلی دارند. نقش واسطه‌ای انگیزش خودمختار تحصیلی میان ادراک از شیوه فرزندپروری (مادر، پدر و والدین) و پیشرفت تحصیلی به تأیید رسید.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله فرهاد تنهای رشوانلو | tanhaye reshvanloo
دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تهران (Tehran university)

الهه حجازی |



نشانی اینترنتی http://jfr.sbu.ac.ir/article/view/155
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/789/article-789-443486.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده علمی - پژوهشی
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات