|
اقتصاد و الگو سازی ( اقتصاد سابق)، جلد ۲، شماره ۳ و ۴، صفحات ۰-۰
|
|
|
عنوان فارسی |
برآورد و پیش بینی تابع احتمال خرید اتومبیل نو |
|
چکیده فارسی مقاله |
مدل های مالکیت اتومبیل، از دیرباز مورد توجه اقتصاددانان و برنامه ریزان در حوزه ی حمل و نقل بوده است. هدف مقاله ی حاضر تحلیل رفتار خریداران اتومبیل نو بر اساس رویکرد داده های خانوار است، لذا تابع احتمال خرید اتومبیل تصریح شده و با استفاده از روش لاجیت برای سال 1387 در مورد داده های خام بودجه خانوار برآورد شده است. سپس مدل شبیه سازی برون نمونه ای شده و میزان تقاضای کل بازار اتومبیل نو برای دوره ی 1390- 1388 پیش بینی شده است. نتایج نشان می دهد که درآمد حقیقی خانوار، نسبت شاغلان، نسبت دانش آموزان، سن سرپرست خانوار، تعداد افراد بالای 20 سال در خانوار و متغیر مجازی شهر- روستا دارای اثرات معنی داری بر الگوی انتخاب خرید خودروی نو توسط خانوار است. در میان متغیرهای توضیحی بیشترین اثر متعلق به متغیر تعداد افراد بالای 20 سال در خانوار و کمترین اثر مربوط به متغیر درآمد حقیقی می باشد. طبقه بندی JEL: C25, D120, R41 |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
مالکیت خودرو، مدل لاجیت، خانوار، انتخاب گسسته، |
|
عنوان انگلیسی |
|
|
چکیده انگلیسی مقاله |
|
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
|
|
نویسندگان مقاله |
علی اکبر خسروی نژاد | ali akbar
|
|
نشانی اینترنتی |
http://ecomj.sbu.ac.ir/article/view/2750 |
فایل مقاله |
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/597/article-597-442784.pdf |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
علمی - پژوهشی |
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|