اقتصاد و الگو سازی ( اقتصاد سابق)، جلد ۲، شماره ۳ و ۴، صفحات ۰-۰

عنوان فارسی برآورد و پیش بینی تابع احتمال خرید اتومبیل نو
چکیده فارسی مقاله مدل های مالکیت اتومبیل، از دیرباز مورد توجه اقتصاددانان و برنامه ریزان در حوزه ی حمل و نقل بوده است. هدف مقاله ی حاضر تحلیل رفتار خریداران اتومبیل نو بر اساس رویکرد داده های خانوار است، لذا تابع احتمال خرید اتومبیل تصریح شده و با استفاده از روش لاجیت برای سال 1387 در مورد داده های خام بودجه خانوار برآورد شده است. سپس مدل شبیه سازی برون نمونه ای شده و میزان تقاضای کل بازار اتومبیل نو برای دوره ی 1390- 1388 پیش بینی شده است. نتایج نشان می دهد که درآمد حقیقی خانوار، نسبت شاغلان، نسبت دانش آموزان، سن سرپرست خانوار، تعداد افراد بالای 20 سال در خانوار و متغیر مجازی شهر- روستا دارای اثرات معنی داری بر الگوی انتخاب خرید خودروی نو توسط خانوار است. در میان متغیرهای توضیحی بیشترین اثر متعلق به متغیر تعداد افراد بالای 20 سال در خانوار و کمترین اثر مربوط به متغیر درآمد حقیقی می باشد. طبقه بندی JEL: C25, D120, R41
کلیدواژه‌های فارسی مقاله مالکیت خودرو، مدل لاجیت، خانوار، انتخاب گسسته،

عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله علی اکبر خسروی نژاد | ali akbar



نشانی اینترنتی http://ecomj.sbu.ac.ir/article/view/2750
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/597/article-597-442784.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده علمی - پژوهشی
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات