اقتصاد و الگو سازی ( اقتصاد سابق)، جلد ۴، شماره ۱، صفحات ۰-۰

عنوان فارسی بهبود عملکرد دانش‌آموزان دختر از طریق ارائه بازخورد عملکرد نسبی
چکیده فارسی مقاله چکیده بهره‌وری یکی از مهمترین مولفه‌های رشد است که در زمینه‌های مختلف عوامل متعددی بر آن تاثیر می‌گذارند. یکی از زمینه‌هایی که بهره وری در آن اخیرا توجه اقتصاددانان را به خود جلب نموده است، آموزش عمومی است. نتایج آزمونهای بین‌المللی نشان از تفاوت بازدهی آموزش در کشورهای مختلف دارد. این حقیقت که امروزه بیش از 4% درآمد سرانه کشورهای عضو OECD به آموزش عمومی اختصاص می‌یابد، نشان دهنده اهمیت این بخش در اقتصاد و افزایش بهره وری در آن است. در کشور ما نیز یک میلیون معلم مشغول به آموزش بیش از 12 میلیون دانش آموز هستند. حتی درصد کوچکی بهبود بهره وری در سیستم آموزشی موجب صرفه جویی سالانه میلیاردها تومان در اقتصاد ما خواهد شد. تا کنون عموم روش‌های پیشنهاد شده برای افزایش بهره وری از طریق بهبود امکانات مثل کاهش تعداد دانش آموزان یا افزایش کیفیت معلم‌ها بوده که به شدت هزینه بر است. در این تحقیق با استفاده از ارائه اطلاعاتی راجع به عملکرد دانش آموز نسبت به هم کلاسی‌هایش، بدون هزینه اضافی برای سیستم آموزشی، به ایجاد انگیزه در دانش آموزان جهت تلاش بیشتر و بهبود بهره وری پیشنهاد نموده و کارایی آن را با استفاده از ابزار تحقیق میدانی در سالهای 1390 و 1391 در دو مدرسه دخترانه دولتی در مقطع راهنمایی تحصیلی در شهر مشهد به بوته آزمایش گذاشته ایم. نتایج نشان از موثر بودن این مکانیسم بر بهبود عملکرد دانش آموزان دارد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله بهره وری، آموزش، بازخورد عملکرد نسبی،

عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله محمود فرخی کاشانی | farrokhi kashani



نشانی اینترنتی http://ecomj.sbu.ac.ir/article/view/4662
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/597/article-597-442761.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده مقالات
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات