|
چشم انداز مدیریت صنعتی، جلد ۳، شماره ۱۰، صفحات ۰-۰
|
|
|
عنوان فارسی |
ارزیابی عملکرد آموزشی با رویکرد مقایسه ای تحلیل شبکه ای و |
|
چکیده فارسی مقاله |
چکیده هر نهادی برای آگاهی از جایگاه خود در میان دیگران و بهبود عملکردش، باید به صورت مستمر ارزیابی شود. اولین گام برای ارزیابی درست، هدفگذاری ارزیابی و سپس تدوین شاخص هایی است که رسیدن به آن اهداف را ممکن می کنند. نکته مهم دیگر، تعیین اولویت شاخص ها و تأثیری است که هر یک از آن ها بر دیگران دارد. در این خصوص روش های متفاوتی وجود دارد که از میان آن ها می توان به روش تحلیل شبکه ای و روش دیمتل اشاره کرد. فرآیند تحلیل شبکه ای یکی از روش های تصمیم گیری چندمعیاره و نسبتاً جدیدی است که تمام روابط داخلی بین اجزا را به صورت نظام مند مورد بررسی قرار می دهد. روش دیمتل نه تنها می تواند روابط علت و معلولی بین شاخص ها را به صورت یک مدل ساختاری در بیاورد ، بلکه می تواند به عنوان روشی برای مدیریت وابستگی های درونی مجموعه ای از عوامل نیز به کار گرفته شود. در این مقاله سعی خواهد شد بر اساس رویکرد مقایسه ای دو روش تحلیل شبکه ای و دیمتل، برای اولویت بندی شاخص های کلیدی آموزشی دانشگاه شهید بهشتی و تعیین ارتباطات درونی آن ها راهکاری ارائه شود تا این دانشگاه را برای ارزیابی عملکرد آموزشی خود توانمندتر شود. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
عملکرد آموزشی، روش تحلیل شبکه ای، روش دیمتل، |
|
عنوان انگلیسی |
|
|
چکیده انگلیسی مقاله |
|
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
|
|
نویسندگان مقاله |
داود طالبی | davood talebi عضو هیئت علمی، دانشگاه شهید بهشتی
اسیه ارش پور | asieh arash pour کارشناس ارشد، دانشگاه شهید بهشتی نویسنده مسئول .
|
|
نشانی اینترنتی |
http://jimp.sbu.ac.ir/article/view/19305 |
فایل مقاله |
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1511/article-1511-429304.pdf |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
مقالات |
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|