|
مدیریت و برنامه ریزی در نظام های آموزشی، جلد ۱۰، شماره ۱، صفحات ۱۴۷-۱۵۷
|
|
|
عنوان فارسی |
نگرش معلمان پایه ابتدایی نسبت به آموزش و پرورش فراگیر |
|
چکیده فارسی مقاله |
پژوهش پیمایشی حاضر با هدف، بررسی نگرش معلمان پایه ی ابتدایی به آموزش و پرورش فراگیر انجام شده است. بدین منظور با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای، 177 معلم (149 زن و 28 مرد) دوره ی ابتدایی که در سال تحصیلی 1394-1393 مشغول به تدریس بوده اند، از ناحیه ی 3 شهر تهران انتخاب شدند. به منظور جمع آوری اطلاعات از پرسشنامه ی، سنجش نگرش به آموزش دانش آموزان با نیازهای ویژه در کلاس های درس عادی ( ATMS ) استفاده شد. داده های به دست آمده از طریق آزمون تی استودنت تک نمونه ای و مستقل مورد تحلیل قرار گرفت. نتایج به دست آمده نشان داد که به طور کلی معلمان پایه ابتدایی نسبت به آموزش و پرورش فراگیر دارای نگرش منفی بودهاند و آن ها نه تنها نسبت به فلسفه ی آموزش فراگیر، شناخت کافی نداشته اند بلکه توانایی های خود در تدریس به دانش آموزان با نیازهای ویژه را نیز ضعیف برآورد کرده اند. نتایج به دست آمده هم چنین نشان داد که آنها رفتارهای دانش آموزان با نیازهای ویژه در کلاس درس را منفی ارزیابی کردهاند. در نهایت بین نگرش کلی معلمان نسبت به فلسفه فراگیرسازی با جنسیت و گذراندن دوره های آموزشی رابطه ای مشاهده نشد. نتایج به دست از این پژوهش به دلیل اهمیت تأثیر آن بر فرایند فراگیرسازی در نظام آموزشی کشور برای سیاست گزاران و برنامه ریزان حایز اهمیت فراوان است. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
نگرش، معلمان ابتدایی، آموزش فراگیر، |
|
عنوان انگلیسی |
|
|
چکیده انگلیسی مقاله |
|
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
|
|
نویسندگان مقاله |
کامبیز پوشنه | kambiz poushaneh استادیار دانشگاه آزاد اسلامی
فرنگیس مالمیر | farangis malmir دانشگاه آزاد اسلامی
|
|
نشانی اینترنتی |
http://mpes.sbu.ac.ir/article/view/19145 |
فایل مقاله |
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1091/article-1091-428357.pdf |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
مقالات |
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|