|
چشم انداز مدیریت مالی، جلد ۶، شماره ۳، صفحات ۰-۰
|
|
|
عنوان فارسی |
بررسی بازده و نوسانپذیری بازده صنعت سرمایهگذاری در ماههای محرم و رمضان |
|
چکیده فارسی مقاله |
مالی رفتاری یکی از شاخههای نوین مالی است که دیدگاههای ارزشمندی بر مباحث مالی افزوده است. از جمله میتوان به تاثیرگذاری ایام و مناسبات ویژه بر شاخصهای بازارهای مالی اشاره کرد. در این راستا، بررسی اثرات ماههای مذهبی در ایران- محرم و رمضان- اهمیت ویژهای دارد و دارای نتایج درخور توجهی است. در این پژوهش، اثر ماههای رمضان و محرم بر بازده و نوسانپذیری بازده صنعت سرمایهگذاری در بورس اوراق بهادار تهران بررسی شده است. برای این منظور، از مدلهای گارچ و دادههای مربوط به بازه زمانی 31/05/1388 تا 30/05/1394 استفاده شده است. طبق یافتههای تحقیق، درصورت درنظرنگرفتن اثر روند زمانی، نوسانپذیری بازده در ماههای محرم و رمضان کاهش مییابد؛ اما درنظرگرفتن اثر روند زمانی موجب میشود که بازده و نوسانپذیری بازده با شروع ماه رمضان افزایش یابد و به تدریج این اثر در طول ماه کاهش مییابد. این روند در ماه محرم فقط برای نوسانپذیری بازده وجود دارد. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
|
|
عنوان انگلیسی |
|
|
چکیده انگلیسی مقاله |
|
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
|
|
نویسندگان مقاله |
محمود باغجری | mahmoud baghjari دکترای اقتصاد مالی، مدرس دانشگاه شهید بهشتی. سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه شهید بهشتی (Shahid beheshti university)
مسلم نیلچی | moslem nilchi کارشناس ارشد مدیریت مالی، دانشگاه شهید بهشتی نویسنده مسئول . سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه شهید بهشتی (Shahid beheshti university)
ازاده رسولیان | azadeh rasoulian کارشناس ارشد مدیریت مالی، دانشگاه شهید بهشتی. سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه شهید بهشتی (Shahid beheshti university)
|
|
نشانی اینترنتی |
http://jfmp.sbu.ac.ir/article/view/17571 |
فایل مقاله |
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1512/article-1512-410456.pdf |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
مقالات |
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|