چشم انداز مدیریت مالی، جلد ۶، شماره ۳، صفحات ۰-۰

عنوان فارسی بررسی بازده و نوسان‌پذیری بازده صنعت سرمایه‌گذاری در ماه‌های محرم و رمضان
چکیده فارسی مقاله مالی رفتاری یکی از شاخه­های نوین مالی است که دیدگاه­های ارزشمندی بر مباحث مالی افزوده است. از جمله می­توان به تاثیرگذاری ایام و مناسبات ویژه بر شاخص­های بازارهای مالی اشاره کرد. در این راستا، بررسی اثرات ماه­های مذهبی در ایران- محرم و رمضان- اهمیت ویژه­ای دارد و دارای نتایج درخور توجهی است. در این پژوهش، اثر ماه­های رمضان و محرم بر بازده و نوسان­پذیری بازده صنعت سرمایه­گذاری در بورس اوراق بهادار تهران بررسی شده است. برای این منظور، از مدل­های گارچ و داده‌های مربوط به بازه زمانی 31/05/1388 تا 30/05/1394 استفاده شده است. طبق یافته­های تحقیق، درصورت درنظرنگرفتن اثر روند زمانی، نوسان­پذیری بازده در ماه­های محرم و رمضان کاهش می­یابد؛ اما درنظرگرفتن اثر روند زمانی موجب می­شود که بازده و نوسان­پذیری بازده با شروع ماه رمضان افزایش یابد و به تدریج این اثر در طول ماه کاهش می­یابد. این روند در ماه محرم فقط برای نوسان­پذیری بازده وجود دارد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله محمود باغجری | mahmoud baghjari
دکترای اقتصاد مالی، مدرس دانشگاه شهید بهشتی.
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه شهید بهشتی (Shahid beheshti university)

مسلم نیلچی | moslem nilchi
کارشناس ارشد مدیریت مالی، دانشگاه شهید بهشتی نویسنده مسئول .
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه شهید بهشتی (Shahid beheshti university)

ازاده رسولیان | azadeh rasoulian
کارشناس ارشد مدیریت مالی، دانشگاه شهید بهشتی.
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه شهید بهشتی (Shahid beheshti university)


نشانی اینترنتی http://jfmp.sbu.ac.ir/article/view/17571
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1512/article-1512-410456.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده مقالات
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات